Inlägg från: hhönan |Visa alla inlägg
  • hhönan

Galonjacka, skaljacka, softshelljacka???

Vad är det för skillnad på galonkläder, skaljacka och softshelljacka? Finns det fler jackor?
    Vad rekommenderar ni att man ska ha till en 1½ årig kille i vår?

• Svar på tråden Galonjacka, skaljacka, softshelljacka???
  • hhönan

Jo regnkläder har jag redan räknat med. Men vid vilken temperatur har man dessa kläder? +5, +10 eller minus? Tycker det är jättesvårt att veta vad man ska klä på de små liven.

• hhönan

Men det kostar ju en förmögenhet om man måste ha så många jackor+byxor+regnkläder.

• hhönan

Jag har kollat lite på tradera men allt pop går ju upp så mycket i pris. En skaljacka brukar sluta på 300-400, det får man ju en ny kaxs eller fix för.
    Har sett att det finns sk gummikläder oxå, är det nåt att ha?

• hhönan

Ok då får det bli skalkläder då. Men en anna fråga, skulle ni köpa en bagagnad pop på tradera eller en ny fix eller kaxs. Är pop verkligen så bra eller är det bara märket man betalar för?

• hhönan

Nu har jag funderat lite till och kommit på ytterligare saker
    Om jag köper skalkläder, ska man ha regnkläder oxå? När har man dom isf? Skalkläderna är väl vattentäta?
    Eller ska man köpa en softshelljacka o sen ha regnjacka över när det regnar?
    Herregud vad svårt det är med barnkläder.

• hhönan

Här är det delade meningar visst!
    Men jag tycker skaljackan är så tunn, men det räcker kanske med en  fleece under? Därför funderar jag på en softshell som man kan ha tidigare på våren kanske och slippa dessa overaller.

Svar på tråden Galonjacka, skaljacka, softshelljacka???