• FrökenGöken

Fet, Bristningar & Taxöron...?

Jag förstår inte, alla oroar sig för sitt yttre heeeela tiden och tjötar om att gå ner i vikt efter förlossningen och om hur slapp mage dom har eller hur brösten kommer se ut efter amningen..

Varför?

Är jag den enda som faktiskt är nöjd med allt som tillkom graviditeten!? Jag gillar mina 12-13 kg  för dom klär mig och allt annat som bristningar osv är ju bara mitt diplom för att ha kånkat 9 månader på det bästa som hänt mig.

Om krigsveteraner skryter om sina ärr så kan väl för fasiken jag få skryta positivt om mina saker med? Eller vad är problemet? Varför tjafsa om några nedrans kilo hitan och ditan..

Eller ska alla vara size zero? Fan, va stolt över era kroppar girls.. Var kropp är unik och jag tycker faktiskt att vilken kvinno som ser sexigare ut efteråt än innan. Utan tvekan!

• Svar på tråden Fet, Bristningar & Taxöron...?
  • SilverEmma

Jag är inte ett dugg sexigare efter mina två förlossningar. 30 kg fetare, och sladdrig mage. Skönt att du kan känna dig nöjd ändå, men 30 extra kilon klär mig INTE.  Brösten och bristningarna har jag inga problem med dock.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Mina3älsklingar

har bara 3 extra kilo nu efter att ja fick mitt andra barn nu för 31/2 månad sen, men världens fulaste bröst å bristningar över hela magen å då menar ja HELA magen e inget ja går å skryter om att de hör till graviditeten,. tror inte normala folk gör de, om de inte e så att de bara fått lite "degig" mage. vissa blir faktiskt väldigt förändrade efter en graviditet å då e de väl ok å klaga!!

• CarpeNoctem

Underbart att det kan finnas folk som är nöjda med kroppen efter barnafödande.
    Inte jag dock, inte alls..

Svar på tråden Fet, Bristningar & Taxöron...?