• Anonym

Dessa jäkla extraslag..Hjälp mig :(

HUR slutar man oroa sig för när nästa "extraslag" på hjärtat ska komma igen?
    Jag har varit hos läkaren och undersökt mig och blodtryck / ekg / syreintag - Allt var bra.

Men ja..ibland kan det gå någon dag utan att jag känner av det.
    Men sen, helt plötsligt när jag ligger i soffan så kan jag känna DUNK i bröstet och det känns som att andan sätts i halsen för någon sekund igen..Vilket resulterar i att jag tänker på det, hur obehagligt det är och då slutar det aldrig och paniken kommer, får yrsel och tungt att andas. Ingen speciell snabb puls har jag heller utan det bara kommer..så det är inte hjärtklappning direkt.

Jag vet inte om det blir värre när jag tänker på det? Om det är jag själv som på något vis stressar upp kroppen så extraslagen kommer? För när jag inte har kännt av det på länge så tänker jag ju gevetvis på det och undrar varför det inte har hänt på länge. Jag har på något sätt blivit besatt av att känna efter på min puls? Låter helt knäppt..men sant.

Jag är bara 21 år och vill inte ha det så här, så fruktansvärt obehagligt...hjälp! :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 01:05
    Tråden ska såklart inte ligga under missbruk utan kroppsligt..

• Svar på tråden Dessa jäkla extraslag..Hjälp mig :(
  • Anonym

Ingen som har några lugnande ord?

• Anonym (mmm)

typiskt för dubbelslag är att dom kommer när man vilar, har du gjort ekg onh dylika tester och läkaren säger att du är ok måste du lita på det. annars kommer du få en dålig livskvalite. det är helt ofarligt. du är ung o ska öeva livet och absolut inte oroa dej för ditt friska hjärta

• Anonym (mmm)

dubbelslag kan inte leda till döden och det är inte något tecken på hjärtsjukdom. vad är du orolig för. varför ligger tråde under missbruk.

• Anonym

Oj tråden skulle inte hamna under missbruk..skulle vara kroppsligt såklart...

• ledsenoorolig

Jag tror att det är helt normalt att ha extraslag. Det är obehagligt och kanske är det så att man märker av dem lättare just när man ligger i soffan och slappar.

• Anonym

Ja kanske är det så, jag önskar bara att jag kan sluta tänka och känna efter helatiden..
    Livet känns inte allt för roligt nu när jag bara går och tänker på det. usch

• Anonym (h)
    Anonym skrev 2011-02-09 01:10:46 följande:
    Ja kanske är det så, jag önskar bara att jag kan sluta tänka och känna efter helatiden..
    Livet känns inte allt för roligt nu när jag bara går och tänker på det. usch
    Det är helt ofarligt! Varför tänker du på det hela tiden?
  • Anonym (mmm)

läkaren har ju sagt att du är frisk!!!!!!!!!!!!!! varför gick du dit om du ändå inte litar på hans7hennes ord?!  känner du efter kommer du alltid upptäcka nått. det pågår alltid saker i kroppen. sätt dej ner och fokusera på din högra stortå. du kommer att känna att det pirrar sticker i den Känner man efter känns det nått överallt.

• Anonym
    Anonym (h) skrev 2011-02-09 01:14:35 följande:
    Det är helt ofarligt! Varför tänker du på det hela tiden?
    Jag vet inte riktigt, det är bara så obehagligt och är rädd för det ska komma igen osv.. och sen får jag sån panik och tror hjärtat ska stanna, mer eller mindre.. Skit jobbigt! Jag måste bara komma över "tröskeln" och inse själv att det inte är något fara och jobba emot mina tankar, men det är inte lätt.
  • Anonym
    Anonym (mmm) skrev 2011-02-09 01:17:32 följande:
    läkaren har ju sagt att du är frisk!!!!!!!!!!!!!! varför gick du dit om du ändå inte litar på hans7hennes ord?!  känner du efter kommer du alltid upptäcka nått. det pågår alltid saker i kroppen. sätt dej ner och fokusera på din högra stortå. du kommer att känna att det pirrar sticker i den Känner man efter känns det nått överallt.
    Jag vet faktiskt inte..Antar att jag inte kan sluta fokusera på att hjärtat fortfarande håller på att hoppa ibland!
    Blir svårt att släppa det då..även om jag varit hos läkaren. Även om jag är frisk så måste jag ju känna mig frisk med innan det blir bra..
Svar på tråden Dessa jäkla extraslag..Hjälp mig :(