• Anonym (HIV?)

Hiv test - när svar?

Ett hiv test togs i torsdags förra veckan på kemlab. Om de hade visat sig positivt hade man fått veta det vid det här laget eller dröjer det längre? I morgon är det 1 vecka. Någon som vet?

• Svar på tråden Hiv test - när svar?
  • Anonym

Jag tog HIV test i samband med graviditeten och fick svaret 4 veckor senare, fast då hade svaret först skickats till min BM och sen hem till mig med post... så tre veckor kanske.

• Anonym

Du fick inget nummer att ringa tillbaka till och få svaret

• Anonym (HIV?)

Det togs inte i samband med graviditet. Jag kan förstå att man får vänta på skriftligt svar om test är negativt men det tror jag inte man får göra om det är positivt. Då tror jag att de ringer. Vad jag menar är tror ni att de analyserat testet ännu? Får om det visat sig positivt så bör väl någon höra av sig hyfsat fort?

• Anonym (HIV?)
    Anonym skrev 2011-02-09 08:52:26 följande:
    Du fick inget nummer att ringa tillbaka till och få svaret
    Nej.
  • Anonym
    Anonym (HIV?) skrev 2011-02-09 08:54:19 följande:
    Det togs inte i samband med graviditet. Jag kan förstå att man får vänta på skriftligt svar om test är negativt men det tror jag inte man får göra om det är positivt. Då tror jag att de ringer. Vad jag menar är tror ni att de analyserat testet ännu? Får om det visat sig positivt så bör väl någon höra av sig hyfsat fort?

Det beror på hur mycket de har att göra men om man går och tar bara ett HIV test så brukar man få svar efter en vecka.

• Anonym (HIV?)

ok, är så himla orolig för svaret. Går som på nålar.

• Anonym
    Anonym (HIV?) skrev 2011-02-09 09:02:40 följande:
    ok, är så himla orolig för svaret. Går som på nålar.
    sannolikheten är ganska liten att du skulle ha HIV,  ring lab och fråga efter resultatet el BM.
  • Anonym (HIV?)
    Anonym skrev 2011-02-09 09:05:24 följande:
    sannolikheten är ganska liten att du skulle ha HIV,  ring lab och fråga efter resultatet el BM.
    Sannolikheten att jag skulle ha Hiv är inte så liten. OM jag nu har hiv borde inte någon läkare ringa mig så fort de fått svaret??
  • Anonym (z)

För mig tog det ca två veckor att få svaret. Fick det i brevform (negativt).

• Anonym
    Anonym (HIV?) skrev 2011-02-09 09:07:42 följande:
    Sannolikheten att jag skulle ha Hiv är inte så liten. OM jag nu har hiv borde inte någon läkare ringa mig så fort de fått svaret??
    Jo visst borde de kontakta dig om de fått ett positiv resultat.... varför är sannolikheten inte så liten?
Svar på tråden Hiv test - när svar?