Hiv test - när svar?
Ett hiv test togs i torsdags förra veckan på kemlab. Om de hade visat sig positivt hade man fått veta det vid det här laget eller dröjer det längre? I morgon är det 1 vecka. Någon som vet?
Ett hiv test togs i torsdags förra veckan på kemlab. Om de hade visat sig positivt hade man fått veta det vid det här laget eller dröjer det längre? I morgon är det 1 vecka. Någon som vet?
högst en v innan svaret är klart!
Vet inte hur det går till när man meddelar.
En vecka tar det innan svaret kommer
Hej!
Var har du tagit testet om jag får fråga? Enligt min erfarenhet så bokar man även ett återbesök i samband med att man tar ett test.
Svaret från kemlab är klart samma dag eller dagen efter. Så svaret ska finnas nu. I stockholm kan man ta snabbtest för HIV på vissa infektionsmottagningar så svaret går alltså fort att få¨fram.
Jag skulle gissa på att eftersom ingen ringt dig och bett dig komma på återbesök så är testet negativt., ett positivt svar är inget man skickar på posten. Och om du tex tagit provet på VC så skulle nog nån från lab ringt ansvarig läkare för att tala om att första testet är positivt och att du omgående måste ta ett till.
Anonym nr 10, om trådstartaren har utsatt sig för en smittorisk så är ju inte sannolikheten liten..
hej... tror att de hade ringt dig redan om du haft HIV..
Min kompis fick ett samtal redan några dagar efter testet.... det var tom på en lördag.
Håller tummarna för att ditt test är neg.
Precis, ett positivt test ringer man om omgående, man skickar inte det på post. Eller jag har aldrig hört talas om att det skulle gått till så, till och med på sjukhuset så ringer de om sådana svar, även om vi också får upp det direkt på datorerna.
Även om man utsätter sig för risker så är ju dock HIV relativt svårt att få, i jämförelse med hepatit C och B. Hepatiterna är också allvarliga sjukdomar som inte alltid går att behandla. Om du utsätter dig för risker så bör du ha vaccinerat dig för Hepatit B och alllra allra helst sluta utsätta dig för risker för blodburna infektioner.