• hellish89

När i graviditeten gick Du upp mest?

Som rubriken lyder!
    När gick ni upp som mest?
    Kommentera gärna och skriv hur mycket ni hade gått upp under de veckorna ni röstade på och hur mycket totalvikten blev!

Jag är inget viktfreak, tycker dock det är intressant att se hur mycket det kan skilja mellan olika personer och graviditeter!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 11:01
    Ska givetvis vara vecka 35-BF i det svarsalternativet!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När i graviditeten gick Du upp mest?
  • Pia och Elna

Jag gick upp 70% av vikten i 30-förlossning gick ju öven BF med två veckor och gick nog upp två kg dessa veckor. Totalt gick jag upp 14 kg.

• lövet2

Det har alltid varit de sista veckorna som jag gått upp i vikt. Jag brukar i princip inte gå upp ett hekto före v20 och inte särskilt mycket före v30.

• AnnelieE

Gick över tiden med 10 dagar och gick upp nästan två kilo i vätska de sista två veckorna. Gick sammanlagt upp 11 kilo.

• Sue1974

Gick upp totalt 27 kg! Varav ca:10 kg sista månaden. Var tillbaka på matchvikt ett år efter förlossning utan att träna. Försökte bara äta lite bättre.

• Kazeer

Vecka 20-25.

De kilo jag har gått upp i vikt har kommit efter vecka 20 och före vecka 30.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Tant Green

Efter v.30 började jag samla på mig ordentligt med vätska, fötterna var helt enorma! Jag gick upp 8 kg och två veckor efter förlossningen hade jag gått ner dem, men jag var fortfarande lika svullen. Sen sprang jag på toa en hel natt och när jag vaknade på morgonen var fötterna (och händerna) helt normala och när jag ställde mig på vågen hade jag tappat 3 kg sedan dagen innan...

• saltflingan

Efter v 30, 1kg/vecka.

• 010306

i slutet då..då vart de väll 1 kg ca i veckan. Gick upp 12 kg sammanlagt med alla 3 barnen. Inget innan v. 20
    normalviktig

• Halmstadtjejjen

Graviditet 1 gick jag upp 40 kilo varav 20 var de sista 11 veckorna
    Graviditet 2 gick jag upp 36 kg- även här de sista 10 veckorna 20kg...

• hellish89

Verkar som det är många som går upp mycket i slutet.
    Var väl iofs det jag hade gissat på!
    Men t ycker ändå det är intressant!
    Ska bli spännande att se hur det går för mig under graviditeten, är i vecka 26 nu bara så :)  

• Jordgubbarmeglass

Jag gick upp runt vecka 15 och framåt.. sen stannade det..

Nu har jag inte gått upp mer än 200 gram på 11 veckor.
    Galet

Och får väl tillägga att jag är i vecka 36

• Decembra

Med första var det mellan v.20-30 som jag gick upp mest. Då aptiten var i topp. I början mådde man piss, i slutet var alla krämpor i vägen hela tiden. Så mitten då. Sista veckorna låg jag väl på minimum, dvs de kilon man går upp vare sig man vill eller inte ;)

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • fröken sol

1 kg första 2025 veckorna 12 totalt

• HannaS83

Jag gick upp 2kg i veckan från ca v.30 inget innan och landade på 23 kg extra bf+10

• Kalinka
    Jordgubbarmeglass skrev 2011-02-09 19:20:11 följande:
    Jag gick upp runt vecka 15 och framåt.. sen stannade det..

Nu har jag inte gått upp mer än 200 gram på 11 veckor.
    Galet

Och får väl tillägga att jag är i vecka 36
    Ungefär samma för mig. Hade gått upp 6 kg redan till inskrivningen, sedan 6 kg till till v 20. Efter det har jag bara ökat 2 kg ytterligare, och är nu i v33.
    Det är inte alltid lätt att vara förälder, men det är alltid underbart!
  • SC11

mellan 20-25 gick jag upp typ 7 kg.

2 kg innan vecka 20 och sen vecka 26 typ har jag gått upp 3-4 kg.

Så sammanlagt ligger jag 13 kg+ är i vecka 39.

Stod stilla väldigt länge. Nu har jag inte vägt mig på två veckor och har säkert gått upp lite till.

Målet är att inte överrstiga 75 kg (startade på 61,5).
     Eller ja, jag hoppas åtminstonde på att inte gå över 75 kg.  Äter som vanligt, dvs massa onyttig mat, pasta grädde och en del läsk.. Inte mer än innan gravdititet, men kanske oftare och större portioner mat:)
    Vägde 61 vid inskrivningen.

Svar på tråden När i graviditeten gick Du upp mest?