iii skrev 2011-02-09 16:30:23 följande:
Jag har nästan alltid halsband på min inne också, just för att han är snabb om någon skulle öppna dörren.
Ta med honom till djuraffären och prova ut något där. Kanske kan de tipsa om något, eller hjälpa dig att hitta ett halvstryp som sitter bra. Svårt att ha sele på inomhus ju.

Och helstryp är inte så bra heller eftersom hunden kan fastna i saker och du kanske inte märker det direkt då.
Att selen skulle få vara på inne är uteslutet då han har visat tendens att få skav av den på magen om den sitter på länge eller ofta, så det skulle inte funka även om vi ville..
ALLA våra halsband är utprovade på djuraffären, jag har dessutom själv jobbat i djuraffär och vet hur de flesta halsband ska sitta. Inte alla, men majoriteten.
Helstrypkedja har vi haft på alla våra hundar inne och då har vi dessutom alltid haft flera hundar, och det har aldrig hänt något, men det kan ju vara tur bara, att strypkedjan inte ska vara på vid lek med andra hundar ser jag som självklart då jag sett hur illa de kan fastna i dessa, men inne.. nej, det har jag aldrig tänkt på faktiskt.
Ska kolla på halvstryp, men det svåra med dessa är ju att de är ganska glappa tills man faktiskt drar i kedjan.
Tack för synpunkter i alla fall..
Tips på hur man förebygger/hindrar hoppandet som är själva kärnan i problemet?