• ArtISkin

Mamma/blivande mamma/tjej ifrån Oslo? Samlas här 8)

Vår lilla familj flyttar snart till Oslo vilket känns väldigt nervöst men samtidigt spännande. Jag skulle vilja komma i kontakt med andra mammor/blivande mammor eller bara andra tjejor som lämnat Sverige för att bosätta sig i Oslo av olika anledningar

Det känns i nuläget som att man har tusen frågor Skrattande Men de kanske man kan få klarhet med här med hjälp av andra.

Varför flyttade just du till Olso?

• Svar på tråden Mamma/blivande mamma/tjej ifrån Oslo? Samlas här 8)
  • Miracle85

Hej! jag flyttade hit för att få bo tillsammans med min pojkvän som är norsk i augusti 09 och för att jag fick ett fast jobb här. I mars 2010 fick vi en son, och nu är man fast här :P Visst längtar man hem mellan varven men jobben här är mkt bättre än i sverige.

• ArtISkin
    Miracle85 skrev 2011-02-10 12:19:45 följande:
    Hej! jag flyttade hit för att få bo tillsammans med min pojkvän som är norsk i augusti 09 och för att jag fick ett fast jobb här. I mars 2010 fick vi en son, och nu är man fast här :P Visst längtar man hem mellan varven men jobben här är mkt bättre än i sverige.
    Hejsan Glad va trevligt att någon äntligen svarade. Trivs du bra i Oslo annars? var någonstans har ni bosatt er?
    Vi håller på att kolla lägenhet för fullt nu men det är ju så svårt när man inte känner till vilka områden som är bra.
  • Miracle85

När har ni tänkt att komma upp?

Trivs lite sisådär bra jobb, fin son, bra sambo, dock så känner jag knappt någon här vilket är lite trist och gör att man längtar hem lite för mkt ibland.. Men ahr börjat träffa lite folk nu, men börjar ändå jobba nu 24 feb så hela föräldraledigheten här tycker jag har vart ganska trist.

• Miracle85

Glömde svara på vart vi bosatt oss vi ahr bosatt oss lite utanför Oslo i baerum ( sandvika) kan man säga :)

• ArtISkin
    Miracle85 skrev 2011-02-11 15:26:17 följande:
    När har ni tänkt att komma upp?

Trivs lite sisådär bra jobb, fin son, bra sambo, dock så känner jag knappt någon här vilket är lite trist och gör att man längtar hem lite för mkt ibland.. Men ahr börjat träffa lite folk nu, men börjar ändå jobba nu 24 feb så hela föräldraledigheten här tycker jag har vart ganska trist.
    Vi ska till Oslo imorn och kolla på en lägenhet. På onsdag ska jag på en jobbintervju. Och vi kommer antagligen flytta i slutet av April.

Ja jag kan förstå att det blir lite trist då Obestämd Och jag kommer vara i samma sits nu. Kommer inte känna någon alls. Men det får vi väl ta och ändra på Glad Vad jobbar du med??
  • Miracle85

Okej vad kul! =) Vad är det för lägenhet? Och vad är det för slags jobb du har sökt? =)

Själv jobbar jag i en barnehage/ förskola och stormtrivs med det :)

Det får vi absolut göra :) 

• ArtISkin
    Miracle85 skrev 2011-02-14 10:41:21 följande:
    Okej vad kul! =) Vad är det för lägenhet? Och vad är det för slags jobb du har sökt? =)

Själv jobbar jag i en barnehage/ förskola och stormtrivs med det :)

Det får vi absolut göra :) 
    Det var en lägenhet vid Rosenhoff som vi igår fick veta att vi inte fick då familjen som fick den även ville nyttja garageplatsen. Attans. Men vi får väl leta vidare :)

Jag har sökt lite allt möjligt. Jag har faktiskt också sökt barnehagejobb då det var bra om man hade vårdutbildning. Jag är hjelpepleier i botten men har sen dess läst mycket ekonomi och jurdik också. Jag söker allt som jag kan :)

Jag ska på intervju i veckan för ett hälsojobb och är supernervös
  • Miracle85
    ArtISkin skrev 2011-02-14 13:19:41 följande:
    Det var en lägenhet vid Rosenhoff som vi igår fick veta att vi inte fick då familjen som fick den även ville nyttja garageplatsen. Attans. Men vi får väl leta vidare :)

Jag har sökt lite allt möjligt. Jag har faktiskt också sökt barnehagejobb då det var bra om man hade vårdutbildning. Jag är hjelpepleier i botten men har sen dess läst mycket ekonomi och jurdik också. Jag söker allt som jag kan :)

Jag ska på intervju i veckan för ett hälsojobb och är supernervös
    Okej vad trist att ni inte fick den =( okej vad kul du får säga hur det gick sen, det går säkert bra :) 

Joo jag är ju utbildad barnskötare som motsvarar barn og ungdomsarbeider i Norge sen innan jag kom hit, jobba jag inom vården i flera år så var rätt enkelt för mig att få jobb som det :)

Men är det inom vården du vill jobba om du helst får välja?
  • ArtISkin
    Miracle85 skrev 2011-02-15 20:40:31 följande:
    Okej vad trist att ni inte fick den =( okej vad kul du får säga hur det gick sen, det går säkert bra :) 

Joo jag är ju utbildad barnskötare som motsvarar barn og ungdomsarbeider i Norge sen innan jag kom hit, jobba jag inom vården i flera år så var rätt enkelt för mig att få jobb som det :)

Men är det inom vården du vill jobba om du helst får välja?
    Jag har faktiskt sökt många jobb som barehageassistent. Det räckte tydligen om man var vårdutbildad i vissa fal.
    Jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja jobba med. Jag vill trivas. Helst hade jag väl jobba på kontor och hålla på med administration. Men det är ju svårt att få jobb som det verkar det som.
  • Miracle85

Vad jag vet behøver man ingen utbildning alls før att jobba som barnehageassistent.

Jag ær anstælld som barn og ungdomsarbeider.

fan va trist att det ska va svårt att få jobb som det man faktikst vill gøra :(

Hur gick det på intevjuen idag?

Førresten hur gamla ær dina barn?? =)

Svar på tråden Mamma/blivande mamma/tjej ifrån Oslo? Samlas här 8)