• trettioplus

Vad tar man för ankägg?

Vi får mer ägg än vi gör av med just nu och grannen frågade om de fick köpa av oss. Men jag har ingen aning om vad man ska ta för pris för ägg. Ska man ta samma pris som i affären? eller mindre? eller mer? (vi har ingen firma eller så)
    Storleken är ungefär som hönsäggen man köper i affären. Vad skulle du vilja ge? Motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tar man för ankägg?
  • Tecken

2-3 kronor/styck, dvs ca vad vanliga ägg kostar i affären. Jag har en svägerska som köper hönsägg av sin granne, hon betalar 1kr/styck.

• trettioplus

Är de hönsäggen mindre än i affären?

Och kostar de så mycket som 2-3 kr/st i butik? Jag har ingen koll på det, för jag köper ju aldrig ägg

• Tecken
    trettioplus skrev 2011-02-09 15:50:40 följande:
    Är de hönsäggen mindre än i affären?

Och kostar de så mycket som 2-3 kr/st i butik? Jag har ingen koll på det, för jag köper ju aldrig ägg
    Nej, det är ungefär lika stora som de i affären.

Ja, om man inte köper typ 30-pack på Willys så kostar de ca 2-3kr/st.
  • JosefineK

Men om ni àndà inte gòr av med dom sjàlva sà skànk bort dom.  

• trettioplus

Vi skänker bort hur mycket som helst. Grannarna har också fått. Men nu har de ju bett om att få köpa dem, så... (folk vill ju gärna göra rätt för sig)

• Linda1976

Jag hade isåfall tagit samma som i butiken. Vad tar de för ekoägg? 2 kr st? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Cloudy

Ekoägg kostar närmare 3 kr styck. Jag tycker ni borde ta max 1,50.

• Cloudy

Ger ni ankorna ekologiskt foder så kanske ni kan ta mer eller så frågar ni helt enkelt vad de vill ge för ett tolvpack.

• Boothwalker
    trettioplus skrev 2011-02-09 16:18:12 följande:
    Vi skänker bort hur mycket som helst. Grannarna har också fått. Men nu har de ju bett om att få köpa dem, så... (folk vill ju gärna göra rätt för sig)
    Jag skulle låta dem betala vad de tycker det är värt... =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
Svar på tråden Vad tar man för ankägg?