• Julutzi

Kräksjuka - hur lång tid innan ni blev smittade?

Jag undrar också hur snabbt det går... Jag blev magsjuk och kräktes natten mellan måndag och tisdag... Inga barn har fått det och inte heller mannen! Vi ska åka iväg i helgen (bara jag och mannen) Tro ni att vi kommer iväg?? Vad är oddsen för att de andra ska få det? Har ju gått rätt lång tid nu....

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Julutzi

Måste bara inflika lite... Jag kräktes i måndagsnatt, har varit hemma hela familjen sen dess, ingen annan har fått något än... Igår ringde de från stora tjejens skola och sa att hon inte fick vara hemma! Vi sa att vi haft henne hemma ifall hon skulle vara sjuk, men det får man absolut inte ha! Man får alltså inte skolbarn hemma om syskon eller föräldrar är magsjuka... Tänk om hon kräks i skolan, 3 andra barn blir smittade, de går hem, smittar sina föräldrar + ev syskon osv osv.... Det borde väl vara bättre att ha de hemma då???
    Jag hade ju velat att andra föräldrar gjorde så för vi vill ju inte ha magsjuka! 

• Julutzi
    Evve81 skrev 2011-02-10 16:41:40 följande:
    Tanken är ju jättebra MEN dottern har skolplikt och måste därmed vara där. 
    Visst det vet jag! Men jag tänkte att det är bättre om bara hon är borta tre dagar än att en hel klass är borta!
Svar på tråden Kräksjuka - hur lång tid innan ni blev smittade?