Inlägg från: malo1234 |Visa alla inlägg
  • malo1234

"anonyma" vagnmissbrukare

En tråd för mig, ser jag! Cool (Min man håller på att bli galen på mig ibland.)

Började vagnkarriären med en Akta Graco shoppingvagn/travelsystem-vagn som medföljde babyskyddet som vi köpte av en kompis. "Bra, då har vi vagn nu då", sa maken. Ja, ni fattar - han har noll koll på det här med vagnar... Tungan ute 

Efter en hel del undersökande köpte jag en begagnad Teutonia Fun, eftersom en annan kompis hade en sån och varmt rekommenderade den. Funkade finfint till en början, vi bodde i stan när sonen föddes. Men efterhand så tyckte jag att den blev väldigt liten, vi har en lång kille. Bytte från liggdelen till mjuklift i sittdelen, men var ändå inte nöjd. Sen flyttade vi och Fun:en visade sig typ omöjlig på mina skogspromenader. Började reka annan vagn.

Köpte hastigt och lustigt en superbillig Easywalker sky på Blocket och blev helnöjd. Inte världens vackraste vagn, men lättkörd och stabil. Och stor och bra liggdel!! Men endast framåtvänd sittdel, så där fick jag ju börja reka ännu en ny vagn när sonen började tröttna på liggdelen... Cool 

Blev ytterligare ett hastigt impulsköp, en trehjuling (Quenette) med vändbar sittdel. Ranglig och plastig och oerhört tungstyrd. Yikes!!  

Hade egentligen varit sugen på en Bugaboo från början, men avskrivit den pga olika saker, främst för att det kändes så nördigt att köpa en sån trendvagn. Men ju mer jag nu läste om den, desto mer förälskad blev jag. Provkörde en Cam i barnbutiken, men tyckte den var lite ranglig och efter att ha läst här på FL om Frogen, så köpte jag idag en sån på Blocket.

Och jag är SÅ NÖJD!!!

Har sålt Teutonian och nu återstår bara att sälja av Akta Gracon (ska köpa adapter till babyskyddet till Bugaboon) och Quenetten. Easywalkern tänker jag behålla som komplement till Frogen. 

• malo1234

neele: Ja, jag är också väldigt kär i min. Den är stabil som en pansarvagn fast så lättkörd!! :D

Har tittat längtansfullt på nya Plusmodellen, med nättare chassi och omdesignad sittdel. Ser fin ut, men känns onödigt.

Har en Sky -09 med solblekt grön klädsel. Har precis slaktat liggdelen och tänker klä om den och modifiera lite. Jag har ingen vidare syvana, så det blir spännande att se hur jag lyckas... ;) sonen har ju vuxit ur liggdelen nu, men jag tänker ändå försöka, som ett kul projekt. Har också planer på att göra detsamma med min sufflett till sittdelen. Den är ganska värdelös, skyddar varken mot sol eller vind. Men det är inte så bråttom, har ju min fina Frog nu. :) Har sett en bild på nån som sytt egen sufflett till sin Sky, och folk gör ju det hela tiden till sina buggor.

Vilken årsmodell har du?

Har du sett nya June som kommer? Den ser så himla fin ut, som en korsning mellan mina favvovagnar, EW och Bugaboo... :D Har förvarnat mannen om att vi kanske måste ha en sån sen, om den ser bra ut när den släpps. ;)

• malo1234
    neele skrev 2011-07-21 16:11:52 följande:
    Har du några bilder på EW June? Den har jag inte sett och jag hittar inga när jag googlar.
    Suffletten på de nyare modellerna är ju helt klart bättre, samma sak med varukorgen! Jag tycker den nya loggan också är snyggare, de verkar även ha ändrat handtaget på Sky Plus.
    vognverden.blogspot.com/2011/02/arets-nyhet-easywalker-june.html

Enligt Easywalker Holland har de nu bättre bilder och lanseringsdatum "kommer snart". Så vi får väl se. Glad
  • malo1234
    stor grön drake skrev 2011-08-07 21:01:42 följande:
    Det blev en begagnad emmaljunga big star supreme i ganska taskigt skick för 650kr. Har limmat det trasiga gummit och tvättat all klädsel (och satt klorin på bananfläckarna...) och den ser genast ut att vara värd minst 4-siffrigt belopp imorgon ska jag kolla hur limningen håller (hoptejpat med målartejp nu), maken ska fixa punkteringen och så ska vi se om det går att göra något åt rostfläckarna.
    ska slänga in bild på dne i bildtråden när den är klar, körde den med mitt nitro chassi igår. Häftig känsla att svänga runt med 1meter liggdel (95-97cm i liggmått) på sviwelhjul
    Läste det här inlägget igår och drömde inatt att jag också köpte en retrovagn! Det här beroendet börjar gå överstyr. Nog för att jag visserligen bara har två vagnar själv just nu, men att jag t.o.m. drömmer om barnvagnar... Drömmer
  • malo1234

Har köpt en ny liggdel till min easywalker för ynka 120 kr. Fast sonen är 7 månader och bara åker sittvagn (Bugaboo Frog) numera... Kanske blir syskon så småningom, tänker jag. Eller jag kanske ska stoppa ner honom i den när han sover hemma på dagarna.

Nån användning ska jag väl ha för den i alla fall.

• malo1234

Alltså jag hade ju en liggdel till EW förut också. Solblekt grön (nya: svart, inte solblekt) som jag slaktat med avsikt att klä om själv. Nu kan jag chilla lite med det där omklädningsprojektet. Kanske bara klä om suffletten. 

För skojs skull dårå. Behöver den ju inte för tillfället, som sagt. Roooooligt!!  Skrattande

• malo1234

Har börjat snöa in på en dansk liggvagn, för sonen att sova ute i på dagarna... Eh, alla anledningar är bra utom de dåliga, va!? Skäms Undrar dock, ni som har en sån och som låter äldre barn sova i den - är ni inte oroliga för att barnet ska klättra/ramla ur den? Jag tycker det börjar kännas läskigt med min liggvagn nu (Easywalkerns). Sonen är 7 månader och ligger inte direkt still där man lade honom... Solig

• malo1234

Alla anledningar att köpa sig en till vagn, menade jag alltså! Flört

• malo1234

Jag har en handtagsväska från Sunshine kids. Inte jättesnygg, men fyller sin funktion...

• malo1234
    Madebyday skrev 2011-09-06 17:34:16 följande:
    Behöver tips på 3-hjulingar som inte är några heavy-monster och inte för dyra.
    De ska ha stora hjul och låsbart framhjul.
    Vagnen skall användas vid skogspromenader men skall också fungera att springa med, därav inte för tunga och klumpiga.
    Så är det någon som har några bra tips?!
    Jag gillar min Easywalker Sky. Superlättrullad i skogen och går att fynda mkt billigt på Blocket.
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare