Inlägg från: IdAahoO |Visa alla inlägg
  • IdAahoO

"anonyma" vagnmissbrukare

Hej Jag har inte haft så jättemånga vagnar än men känner på mig att det kommer bli fler så småningom, det är ju så kul! Har hittills haft:

Kronan Röd -09

Mountain Buggy Swift -10    

Hade en Crecent m300 ett kort tag men tyckte inte om den så den såldes. Mitt problem är att jag inte har hjärta att sälja vagnarna. Den första, Kronan, köpte vi när vi väntade lillan och det är så mycket minnen förknippat med den första tiden osv. Den är också i så fint skick att det känns synd att sälja den, speciellt liggdelen som bara användes 4 mån! Kronanvagnen används just nu som sovvagn på dagis, vilket den passar perfekt till förutom att en så pass fin vagn bara står.

Vagnen vi använder nu är Swiften vilken är het underbar och perfekt, så smidig och skön att köra! Till den fyndade jag en helt ny liggdel för 500 kr, den står uppe på vinden och väntar på ett framtida syskon. Vi har ju aldrig använt den då vi köpte vagnen då dottern var 14 mån. Dock är jag sugen på någon nytt helt enkelt, dottern är nu 2 år så det är ju egentligen omotiverat men det är ju så kul. MEN om jg ska köpa någon ny vagn måste jag definitivt sälja någon/båda av de andra. Kronan vet jag helt säker att jag aldrig mer kommer att använda då jag tycker den känns för klumpig efter att ha blivit van vid smidigheten av trehjuling/swirvelhjul, så den skulle jag absolut kunna sälja, men är för sentimental än så länge. 
    Swiften skulle jag också kunna sälja, känner inte lika sentimentalt för den men dock känns det synd att aldrig ens ha fått använda liggdelen... Men värdet blir väl lite högre, vad tror ni man skulle kunna få för en 10 mån gammal svart Swift i pedantskött skick med liggdel, regnsydd, myggnät osv.? Och en ca 3 år gammal Kronan i perfekt skick med alla tillbehör och öoppnat  paket med utbytsdelar? 

• IdAahoO

Uliise: Det är det jag allra helst vill, men jag vet inte om det är rimligt att ha ev tre vagnar till ett barn som börjar trappa ner på vagnåkandet. Egentligen behöver vi inte någon ny vagn, Swiften fyller alla funktioner vi behöver och fungerar utmärkt även på vintern, till och med här uppe i Jämtland. Det är bara att jag är sugen på något nytt, ren omväxling. Till nästa barn (som inte ens är planerad än) har jag bestämt mig för en Orbit, de verkar riktigt häftiga, och praktiskt med bilstol och allt i ett. Om det blir så hade det varit perfekt att ha kvar Swiften som hemmavagn som är lite regälare och ha Orbit som borta/bil vagn. Men det känns lite långsökt (och dyrt) att köpa den redan nu.
    Är sugen på en EL Ozone eller något liknande men det känns egentligen lite omotiverat att köpa en helt ny "riktig" vagn till en 2-åring, speciellt om jag inte ska sälja någon av de andra...  

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare