Inlägg från: MammaaL |Visa alla inlägg
  • MammaaL

kan tillägga att min dotter är 7 månader jag har haft en mörkblå teutonia mistral S En emmaljunga city cross i färgen "silverstich" (den har jag iofs kvar) En emmaljunga scooter 2.0 som jag använt max 10 ggr i färgen "grey flowers" den ska säljas nu. & senast idag köpte jag en Svart emmaljunga classic sport.

• MammaaL

Hej ni som köpter vagnar hej vilt, tycker ni 5000 kr är mycket för en emmaljunga city cross 2011, som är inköpt i maj 2011 inkl åkpåse och skötväska???

• MammaaL
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-02 18:14:59 följande:
    Ngn som vet vad tyget till en nitro kostar? Skulle vilja ha en en Happy pink. Köper jag bara tyg så får jag ju ha kvar min vita också

Ring till dom och fråga ;)
  • MammaaL
    sarap1978 skrev 2011-09-02 20:18:55 följande:

Måste föresten tipsa om det som gör mig ännu mer kär i Kronan sulkyn, det är den lilla handtagsväskan...ojojoj underbar.

köpte en liknande från brio till min Emmaljunga, är så sjukt nöjd, slipper nu släpa med mig 2 väskor.
  • MammaaL
    Madebyday skrev 2011-09-02 23:10:17 följande:
    Gillar Brios handtagsväska, men den kostar ju 300(?) Finn det fler än Brio och Kronan som har dessa väskor?!

men den är värd 300, den är stabil och superbra.. finns en annan variant men nu minns jag inte vad märket var, kostade 149 men kvaliten på den är urusel.
  • MammaaL

Zuffo skrev 2011-09-03 21:12:07 följande:
    MammaaL skrev 2011-09-02 19:45:06 följande:
    hahahahahahahahaahahhaahahah
    Men herregud!! Vad är det bilden liksom?? =) Knas!

hahaha:D ellerhur.
  • MammaaL
    malo1234 skrev 2011-09-03 22:36:50 följande:
    Jag har en handtagsväska från Sunshine kids. Inte jättesnygg, men fyller sin funktion...

den tänkte jag köpa först men den hade inget lock och då kändes det inte säkert att ha grejer i den :P
  • MammaaL
    Junie skrev 2011-09-04 22:32:24 följande:
    Undrar om en barnvagns-newbie som jag får ställa en OT fråga? 
    Vet ni någon barnvagn som fyller dessa kriterier, eller letar vi efter en vagn som inte finns?
    *Ej lättvält
    *Stomme och hjul som klarar snö, grusväg och butikskörning
    *Gummihjul (ej luft)
    *Inte supertung eller svår att manövrera
    *Inte för svår att stoppa in i bagaget
    *Får inte bli vinglig (stadig stomme)
    *Liggdel som inte är för smal, (eftersom den ska användas på sommaren) måste finnas luft vid sidorna
    *Vändbar sittdel (eller bara bakåt)
    *ok lastutrymme

Vi tittade på en Urban Jungle och gillade den, men när vi fick veta att vi inte kunde vända sittdelen så ångrade vi oss. Vi har fått tips om Emmaljungas Citycross, men har hört att den är tung och svårmanövrerad? Så, tror ni det finns nån vagn för oss? Om ni har ett tips på någon vagn, vilka av våra kriterier uppfyller den INTE? Antar att vi kommer vara tvungna att prioritera bort några kriterier, frågan är bara vilka :S 

Tacksam för hjälp! (om ni vill) 
    den som sa att city crossen är tung och svårmanörerad vet inte vad hen pratar om, det är den smidigaste vagnen med 4 fasta hjul! En av de bästa vagnarna jag haft. Säljer den nu pga att jag hellre ville ha lufthjul :)
  • MammaaL
    Junie skrev 2011-09-05 00:02:54 följande:
    Lindadjo; tack för tipset! Är det bara begagnade som det finns vinterdäck till eller går det att köpa till nya också?

Imsel; tack för alla tips! Ska kolla upp duon! Teutonia har jag hört flera som har sagt att den vält (!) så sån vågar jag inte köpa :) om citycrossen har plastiga däck så åker den också bort...

Men Bugaboon och duon ska absolut klämmas på! Tack så hemskt mycket hörni! *skriver lista* ;)
    city crossen har punkteringsfria däck, alltså gummi och plast blandat, tycke de hjulen är bra dock vill jag ha en tungre vagn med luftdäck som "classic sport" finns inget så bra som luft däck, nackdelen är ju att de kan få punka, men ska man ha en vagn som ska klara vintern bra utan att barnen får hjärnskakning så är lufthjul bäst :D
  • MammaaL
    Uliise skrev 2011-09-05 08:09:36 följande:
    Men alla däck som är punkteringsfria är ju plastiga (och värdelösa...) Satsa på luftdäck!
    håller med, de bara glider i snön :/
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare