Inlägg från: Egget13 |Visa alla inlägg
  • Egget13

"anonyma" vagnmissbrukare

Jag är INGEN vagnmissbrukar o kommer inte att bli nån heller :) Väntar mitt första barn är inne på att köpa en vagn som både fungerar som sitt o ligg-vagn. 

Ni  som verkar kunna en del o har erfarenheter vilket vagn hade ni föredragit?

De kraven jag har

# Den ska vara praktiskt
    # Enkel
    # Elegant
    # Stabil och säker

Bor i villa o har kombi bil men den ska ändå vara behändlig. 

• Egget13

Både sitt och liggdel.

Kommer att köra på blandade vägar men mestadels asfalt.

Är det någon särskild modell du rekommenderar? Skicka gärna länk då jag är helt kass på vagnar. (kan ingenting) Gråter 

• Egget13

Väljer mellan emmaljunga edge o city cross o kan ej välja. Edgen med svängbara framhjul alltså :)

• Egget13

Tycker nitron är lite för lätt då jag även kommer att köra i terräng.. Har bestämt mig för riktig liggdel istället för lift iaf

• Egget13

Nån som har erfarenhet eller synpunkter på båda? Är edgen med svängbara framhjul lätt i terräng? Vilken är minst ihoppackad, tänker när man ska åka bil mm? Enligt instruktionen känns edgen mindre ihoppackad.

• Egget13
    stor grön drake skrev 2012-12-02 20:17:18 följande:
    Hm, iom att duoS är så nytt är det nog svårt att hitta någon som provkört den ordentligt, men rent generellt gillar jag edge mer än city cross. Den stora liggdelen är ett plus om man har stort barn som gillar att sova i vagn.
    Jag är lite orolig att vagnen ska vara för stor... den är dock smalare än citycrossen, väger lika mkt (sittdelen väger fakiskt mindre) men liggdelen är större.. Jag är 157 cm och pappan till barnet är 174 cm.. Det jag gillar med duo s är punkteringsfria hjulen, svängbara hjul OCH funkar i terräng :) samt känns den väldigt stabil. 

skulle dock vilja ha olika färger på sitt resp liggdelen men det går inte ...

• Egget13

Aha så du menar att city crossens ligg och sittdel passar med duo s chassit??? Skrattande

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare