• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    neele skrev 2011-06-01 10:46:26 följande:

En bild på Quinny Buzz modell 2005. Suffletten ser betydligt bättre ut även om den kanske inte är tillräckligt. Tror att vi brukade lägga en handduk framför.
    Tack för bilden, sufletten ser ju betydligt bättre ut!
    Majken 100421
  • Alexis mamma

Nu har jag hittat VAGNEN!  En city cross blev det, i den underbara ljusblåa färgen vad den nu hette (ocean?) Behöver jag säga att storasyster hade en scooter i soft pink? Denna fyndade jag på Blocket o fräschade upp med en ny varukorg som råkade ligga här hemma o drälla och som en bonus passade även vårt ljusblå solskydd på den.

Naturligtvis hittade jag EXAKT en sån vagn som min man och hans syskon legat i på Blocket dagen efter, men tröstar mig med att det är fullt liggläge i denna....o så var den bra mkt billigare och närmare oss! Så min inglesinadröm får vänta, älskar den här vagnen än så länge iaf!

• t0va

Har insett att jag behöver en såndär panoramavagn eller vad de där med fönster heter. Sonen var galen igår och klättrade runt, han skulle stå upp och åka runt. Hjälpte inte att jag drog ner suffletten och hade ryggen i liggläge så han kunde sitta bakochfram, han skulle kräla runt ändå. Typiskt nog hade coop inga bjudbananer heller, vi skulle bara fort in för att köpa lite mjöl men självklart så hittade vi inte allergihyllan och letade oss tokiga efter den eller personal. Kanske kan sy en sufflett i gladpack. ;) 

• Alexis mamma
    t0va skrev 2011-06-02 23:52:27 följande:
    Har insett att jag behöver en såndär panoramavagn eller vad de där med fönster heter. Sonen var galen igår och klättrade runt, han skulle stå upp och åka runt. Hjälpte inte att jag drog ner suffletten och hade ryggen i liggläge så han kunde sitta bakochfram, han skulle kräla runt ändå. Typiskt nog hade coop inga bjudbananer heller, vi skulle bara fort in för att köpa lite mjöl men självklart så hittade vi inte allergihyllan och letade oss tokiga efter den eller personal. Kanske kan sy en sufflett i gladpack. ;) 
    sån var min med, funkade ett tag att kolla ut genom "ventilen" o ligga på mage/stå på knä o titta framåt men sen bleb det sittdelen med fempunktsselen, höll ju på trassla in sig som en galning i lösa selen som han hade till liggdelen :)
  • Jessika82

Tog upp min sing sittdel och har plockat av tyget.... Nu ska det tänkas lite innan jag ska börja sy.....

• t0va
    Alexis mamma skrev 2011-06-03 00:09:51 följande:
    sån var min med, funkade ett tag att kolla ut genom "ventilen" o ligga på mage/stå på knä o titta framåt men sen bleb det sittdelen med fempunktsselen, höll ju på trassla in sig som en galning i lösa selen som han hade till liggdelen :)
    jo ventilen funkade när vi var ute på promenad men nu ska det bara klättras, vi har provat att vända honom för att se ifall han vill åka frammåt men då försöker han bara ställa sig upp och titta mot oss ändå, om vi nu inte är ute och tittar på djur för då går det bra att åka frammåtvänd. ;) 

Tror jag ska ta och ställa in hans externa sele, är inte förtjust i emmaljungas axelband, man kanske skulle kunna uppfinna en vagnsdel som är som en hamsterboll, så kan de kräla runt men inte trilla ur. :D 
  • Alexis mamma
    t0va skrev 2011-06-03 10:42:54 följande:
    jo ventilen funkade när vi var ute på promenad men nu ska det bara klättras, vi har provat att vända honom för att se ifall han vill åka frammåt men då försöker han bara ställa sig upp och titta mot oss ändå, om vi nu inte är ute och tittar på djur för då går det bra att åka frammåtvänd. ;) 

Tror jag ska ta och ställa in hans externa sele, är inte förtjust i emmaljungas axelband, man kanske skulle kunna uppfinna en vagnsdel som är som en hamsterboll, så kan de kräla runt men inte trilla ur. :D 
    haha ja det vore nåt :) Emmaljungas funkar nu på min kille när han snart e 10 månader, men en sån där sele som danskarna har då? Om det är sovdagso han ska sova kan den ju funka? De har ju nån som man sätter fast i liggdelen typ så att den blir som den vanliga i sittdelen typ...eller hur man nu ska förklara...sån funderade jag på, jag antar att den följer med upp när man reser ryggstödet om du har ett sånt i liggvagnen? Kolla på babytrold.dk eller nåt

• imsel

Men ni med "krälbarn" MÅSTE ju köpa en cykelvagn ju! Alltså en sån man kan använda som vanlig vagn också. Där kan man ju stänga in ungen så kan den kräla och krypa bäst den vill! Finns på Coop tex (under 2000 tror jag den kostar nu eller strax över). Vi har funderingar på att köpa en sån men mest för att ha som just cykelvagn för att underlätta dagishämtning och lämning. Vi har ingen bil.. Fast det känns så onödigt tungt att cykla med en dubbel när man bara har ett barn.. Har hittat nån enkel på nätet men då är den svindyr.. Den är väldigt lätt att köra iaf min kusin har en sån till sina 2 barn som jag har provkört

april 09 kom min bebbe
  • t0va
    imsel skrev 2011-06-03 21:52:27 följande:
    Men ni med "krälbarn" MÅSTE ju köpa en cykelvagn ju! Alltså en sån man kan använda som vanlig vagn också. Där kan man ju stänga in ungen så kan den kräla och krypa bäst den vill! Finns på Coop tex (under 2000 tror jag den kostar nu eller strax över). Vi har funderingar på att köpa en sån men mest för att ha som just cykelvagn för att underlätta dagishämtning och lämning. Vi har ingen bil.. Fast det känns så onödigt tungt att cykla med en dubbel när man bara har ett barn.. Har hittat nån enkel på nätet men då är den svindyr.. Den är väldigt lätt att köra iaf min kusin har en sån till sina 2 barn som jag har provkört
    så smart, man kanske kan göra en modell i galler också så de inte kan gnaga sig ur... eller är det mina kaniner jag tänker på nu ;) 

Nästa vecka åker jag och ska hämta mitt fynd, scootern för 100kr. Ska bli intressant att se i villket skick den är. Kollade på tyg till softyn idag men det är så svårt. Det var fint tyg men kändes lite tunt även om jag har det bara som yttertyg. Blir nog en tur till tygaffären morgon. Ska se ifall jag hinner låna symaskin av släktingarn nu när jag och sonen åker iväg några dagar.  
  • neele
    imsel skrev 2011-06-03 21:52:27 följande:
    Fast kolla upp det närmare. En del som är för två barn kan man "bygga om " så att ett barn kan sitta i mitten. Då kan du ju även använda den om ditt barn skulle ha med en kompis hem någon gång, eller om ni får ett barn till. Vilka märken finns på Coop? Jag vet att en familj jag känner har en Chariot och den är för två barn men det går jättesnabbt att ändra.

För övrigt tog det jättelänge innan jag kom på vad en cykelvagn är för något Jag har alltid trott att det heter anhängare
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare