Inlägg från: holy shit |Visa alla inlägg
  • holy shit

Väljer lågutbildade sämre barnböcker?

Boothwalker skrev 2011-02-10 19:27:44 följande:
    Jag tycker att man snarare ska sätta fokus på de barn som inte får böcker lästa för sig än vad deras föräldrar har för utbildning.
    Det gör man också, men det kan ju vara relevant att veta varför och hur samband hänger ihop.
  • holy shit
    Indianica skrev 2011-02-22 21:33:54 följande:
    Så klart de flesta kan massor om sina intressen. Men de flesta har ingen möjlighet att på sin fritid fördjupa sig på samma sätt som man gör under heltidsstudier, det är helt enkelt en fråga om tid. Om man utbildar sig inom ett område (eller flera) kan man fördjupa sig i det åtta timmar per dag eller mer och även på kvällarn, samt helgen.. Som arbetande kan man förkovra sig på kvällar och helger (om man orkar).that´s it- Det är självklart så att man befinner sig i ett kunskapsmässigt underläge gentemot folk som studerat ämnet konstant under flera år. Du gör ju som du vill, men du kan knappast övertyga mig om att studier är onödigt
    Måste bara flika in, håller med dig i allt du skriver.

Har bara läst två terminer på en universitetsutbildning men känner redan att det har hänt massor med mitt sätt att tänka. Kan inte riktigt definiera vad som hänt, mer än att jag har fått betydligt lättare att se saker från fler perspektiv samt att jag tänker mer teoretiskt. Det är helt fantastiskt att läsa studentlitteratur som jag tidigare skulle kastat i papperkorgen och faktiskt förstå vad som skrivs, kunna sätta in det i ett faktiskt sammanhang och inte minst själv få möjlighet att reflektera över det jag läst tillsammans med andra kursare och lärare.
    Det här är det bästa jag gjort
Svar på tråden Väljer lågutbildade sämre barnböcker?