• Angel00

Barnlöshetskris eller 40-årskris?

Hej
    Hur går det för er?

Jag satt i samma sits som ni för inte så länge sedan. Var snart 40 och inte ett barn i sikte. Vi gav oss in i IVF karusellen, men det fungerade inte riktigt för oss ändå... Och jag tappade förtroendet för läkarna när de hävdade att problemet bara var min ålder och dåliga ägg. Ingen behandling fick vi heller mot det, utan det var bara att försöka på samma sätt, mot en stor summa pengar...Lite oseriöst tyckte vi ^^

Jag läste på och till slut fick jag kontakt med en läkare i Grekland som arbetat med en känd fertilitetsläkare i London. Jag åkte ner, tog massa prover (som inte finns i Sverige) och fick ett behandlingsplan med mig hem inför nästa ivf. Åt mediciner i 3 mån innan ivfen och vi fick det bästa resultatet någonsin. Plus att vi blev gravida.

Vad jag vill säga är att svensk sjukvård är inte bäst på fertilitet. Det finns lösningar som de inte erbjuder och inte ens diskuterar som alternativ eftersom de inte har den kompetensen.

På familjeliv finns en tråd för de tjejer som har åkt till grekland, london och håller på att hitta lösningar till att även de ska bli gravida.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html

Önskar dig all lycka.

Svar på tråden Barnlöshetskris eller 40-årskris?