Inlägg från: Tygtiiger |Visa alla inlägg
  • Tygtiiger

Fördelar med att få en pojke..?

Jadu... för att han är han? Jag kan inte komma på något som är särskilt underbart med en son. Min son ÄR en pojke, det är en del av vem han är och jag kan inte föreställa mig att han skulle varit en dotter. Vi har en varm och nära kontakt, vi är väldigt lika, han är å andra sidan väldigt lik sin far också, han är en rolig, klok och eftertänksam person och ja, jag kan inte komma på något som är särskilt typiskt med att han är en pojk.

Det är inte mer avgörande för vår relation att han har snopp än att han har blå ögon.

Jag skulle däremot kunna skriva en uppsats om varför det är underbart att ha just HONOM som son, baserat på hans personlighet, istället för på hans snopp!! Jag tror att du skulle kunna göra detsamma med din dotter!

Jo, en sak kan jag faktiskt komma på som verkar enklare med söner än med döttrar. Det verkar lättare att tvätta en pojkbebis som har bajsat än en flickbebis, det är färre veck i underlivet - en snopp och en pung är rätt släta i jämförelse med en snippa. Annars kan jag inte komma på något särskilt?

Krupke, we've got problems of our own!
  • Tygtiiger
    sjögurka 79 skrev 2011-02-10 19:58:45 följande:
    Om du har en pojke är det bara en snopp att oroa sig för. Med en flicka måste du oroa dig för ALLA andra snoppar. :)
    ...om inte ättelägget blir homosexuell, så klart.
    Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?