Vända dottern?
Hej,
Jag behöver lite tips för vad jag skall göra med min dotter. Hon blir snart 6 månader och har fram tills för ca 2 månader sedan sovit jättebra på nätterna. Hon slutade äta på natten när hon var 6 veckor och har sedan dess sovit ca 8-9 timmar. Jätteskönt! Men nu så har hon börjat krångla, hon sover inte på rygg längre utan det är bara sidan som funkar, och hon vänder sig inte själv utan vi får vända henne. Så hon väcker oss fler gånger per natt, antingen så vill hon bara byta från ena sidan till den andra eller så har hon hamnat på rygg eller mage och så får vi vända henne till sidan igen. Vissa nätter får vi springa upp runt 10 gånger och vända henne och det är ju tröttsamt såklart. Ofta verkar hon inte vara vaken heller, men om vi ignorerar henne så går hon liksom igång ordentligt och väcker sig. Hon kan egentligen vända sig, hon har vänt både mage-rygg och tvärtom, fast hon gör det inte så ofta, och aldrig på nätterna. Nu senaste veckan har hon också börjat vakna tidigare och tidigare och häromnatten så vaknade hon och ville äta vid klockan ett på natten. Vi tänkte låta henne sova i eget rum i samband med en flytt om några veckor, men det går ju inte om det fortsätter såhär... Suck. Vad skall man göra, har inte hört talas om någon annan med samma problem.