Har sovit typ 2 timmar inatt, sittandes i en fåtölj... :-(
Så j*la trött!
Fler som har 2 åringar som vägrar sova??
Suck!
Så j*la trött!
Fler som har 2 åringar som vägrar sova??
Suck!
Vad då vägrar sova? Sover h*n på dagen då eller? Går du upp och leker när h*n vaknar ? Varför måste du sitta uppe? Ta med dig barnet in i din säng och se till att den liger stilla där. Lår den välja mellan sin egen eller din säng. Inget annat.
Ta bort vilan på dagen eller en maxvila på 30min.
Inga leksaker i rummet, prata inte med honom. Inga tända lampor.
Nonchalera och låtsas sova.
Visa tydligt att på natten sover man och inget annat.
Har haft en envis 2 åring som vaknade och ville leka. Men tog bort vilan på e.m helt och inga leksaker i rummet alls. Tog 3 dagar/dygn sedan sov han hela natten från 19.00- 06. Idag är han 4 år och gör det fortfarande.
som dom andra redan påpekat så ska du itne böja dig för hans/hennes vilja att gå upp på natten. barnet måste förstå att på natten sover man. vaknar han/hon så ska man ignorera det. Gå in bädda ner utan att säga ett ord och lämna rummet igen! Gör om samma sak tills barnet somnat om.
Tack för tipsen!
Hon hade en dålig dag igår tror jag med rätt instabilt humör från morgon till kväll. Vi hade några konflikter ang kastade kritor, ovilja att sitta i vagnen mm mm. När hon sen skulle sova fortsatte det. Hon brukar somna själv med snutte och flaska men stod upp i sängen och bara skrek "bära". Hon brukar inte vara sån... Hon kan dock inte klättra ur sängen själv så vi satt hos henne, kliade på magen och sjöng först och sedan satt min man tyst i en fåtölj med sin laptop tills hon somnade. Kl 1 vaknade hon och var ledsen igen. Min man hämtade in henne och vi låg alla tre i 160-sängen med resultatet att ingen av oss sov. Då var hon dock nöjd men vaken och skruvade på sig konstant och pratade mm. Jag är halvt om halvt höggravid och sover dåligt som det är och min man skulle upp gristidigt för att flyga till Geneve över dagen. M a o var det inte så lyckat... Så efter typ 1,5 time gav jag upp. Bar in henne till rummet, la henne i sängen med en nappflaska och sedan satt jag tyst i fåtöljen tills hon somnade. Hon var uppe någon sväng då hon vaknade med ett ryck och grät. Då pratade jag bara med henne en stund, berättade att jag skulle stanna i fåtöljen och sedan somnade hon efter ett tag igen. Jag satt där med täcke och kudde och somnade efter ett tag, sov väl inte särskilt bra och foglossningen var värre än vanligt imorse... Men det gick i alla fall... Tror hon drömde mardrömmar... Idag är hon som vanligt igen.
Vet att det finns föräldrar med t e x kolikbarn som har det så varje natt... Så jag ska inte klaga... Är bara lite trött idag...