• Selfish Geene

varför skaffa ett rovdjur och ge det veganmat??

Hur tänker "djurvännerna" som har köttätare som husdjur men inte vill ge dom foder som är anpassat för ett rovdjur??

Om veganer promt ska ha husdjur kan de väl för fan skaffa en art som är vegetarian av naturen!?!

• Svar på tråden varför skaffa ett rovdjur och ge det veganmat??
  • Jezamine

Jaha?Oskyldig

Jag är INTE avstängd
  • delirium

Ja, det är idiotiskt. Vissa envisas med sådant, speciellt för rena köttätare som katter och illrar är det väldigt trist.. 

• Red Velvet
    delirium skrev 2011-02-11 01:36:12 följande:
    Ja, det är idiotiskt. Vissa envisas med sådant, speciellt för rena köttätare som katter och illrar är det väldigt trist.. 

Jag har aldrig hört talas om någon som enbart ger sin katt grönsaker?
  • bastardized

Gud va löjligt, någon jävla måtta får det väll ändå vara på dumheterna, du kan välja , det kan inte ditt husdjur.

• pluvdo

På sätt och vis tycker jag likadant när det kommer till barn. Varför pracka på barn sina matvanor, vare sig ens kost består av skräpmat eller av veganmat?

• delirium
    Red Velvet skrev 2011-02-11 01:59:57 följande:
    Jag har aldrig hört talas om någon som enbart ger sin katt grönsaker?
    Här är en blogg som handlar om det; 
    http://vegankatter.wordpress.com/tag/vegetarisk-kattmat/ 

Visserligen dåligt uppdaterad men iallafall. Det kanske var en "fluga" men för 2-3 några år sedan läste jag på flera olika forum om folk som fick för sig att deras katter också skulle bli veganer, och det fanns veganfoder för både katter och hundar som vissa djuraffärer sålde. 

Skrikandes
  • QueenK

Jag har aldrig ens hört talas om detta och jag är själv vegetarian! Låter ju helt sjukt och jag skulle ALDRIG göra så! Mina katter är rovdjur och BEHÖVER äta kött, det är deras kroppar gjorda för. Skulle aldrig få för mig att tvinga dem att äta vegetariskt/veganskt!!

Vi människor har förmågan att välja vad vi ska äta. Vi klarar oss ypperligt på vegetariskt/veganskt. Djur har inte samma förmåga. De lever efter naturens lagar och jag anser att de ska få leva så naturligt som möjligt.

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • leolina1980
    pluvdo skrev 2011-02-11 02:11:25 följande:
    På sätt och vis tycker jag likadant när det kommer till barn. Varför pracka på barn sina matvanor, vare sig ens kost består av skräpmat eller av veganmat?
    Prackar du inte på ditt barn dina matvanor? Eller lagar du alltid skilld mat åt barnet? Så barnet äter en sak och resten av familjen en annan?

Intressant att man väljer att inte låta barnet äta det som familjen äter..
  • leolina1980

Ja det är sjukt att ge rovdjur vegetarisk mat och man borde åtalas för djurplågeri.

• sandrafia
    QueenK skrev 2011-02-11 04:43:50 följande:
    Jag har aldrig ens hört talas om detta och jag är själv vegetarian! Låter ju helt sjukt och jag skulle ALDRIG göra så! Mina katter är rovdjur och BEHÖVER äta kött, det är deras kroppar gjorda för. Skulle aldrig få för mig att tvinga dem att äta vegetariskt/veganskt!!

Vi människor har förmågan att välja vad vi ska äta. Vi klarar oss ypperligt på vegetariskt/veganskt. Djur har inte samma förmåga. De lever efter naturens lagar och jag anser att de ska få leva så naturligt som möjligt.
    Helt rätt 
Svar på tråden varför skaffa ett rovdjur och ge det veganmat??