• Mia386

Stämmer era MAM-flaskor?

Ja, stämmer era MAM-flaskor? För mina gör det inte! Jag har testat att hälla i flaksan i och i DL-mått, men det stämmer inte. Här på denna bilden hällde jag i 1,5 dl vatten, stämmer inte som ni ser... 

Flaskan står rakt, bara jag som har fotat lite snett. 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämmer era MAM-flaskor?
  • ellinorrebecka

jaha på så vis :)  fast det stämmer ju på alla andra flaskor så vet inte varför det blir så med just dem flaskorna :S

• Lalalong
    ellinorrebecka skrev 2011-02-11 18:58:32 följande:
    jaha på så vis :)  fast det stämmer ju på alla andra flaskor så vet inte varför det blir så med just dem flaskorna :S
    Om du tar 2 dl mått med vatten och häller i annan flaska än Mam, så blir det till 200-markeringen alltså. Och använder du samma dl mått och häller i Mam-flaskan så blir det inte till 200 markeringen?

Då hade jag verkligen inte kunnat låta bli att ta fram hushållsvågen och kontrollera om det är Mam flaskan som är rätt eller om det är dl måttet och den andra flaskan som är rätt. Det är ju ett riktigt mysterium  
    Klara 060504, Alva 100117
  • Mia386

Tycker bara att det är dumt att makeringen inte stämmer, för som sagt, man väger ju inte vattnet när man gör mat till sina små.. :S Jag har tyvärr ingen våg, så kan inte väga vattnet, så jag använder en annan flaska som jag mäter i, och i den flaskan stämmer det med DL-måtten jag har :P 

• Lalalong
    Mia386 skrev 2011-02-11 21:19:38 följande:
    Tycker bara att det är dumt att makeringen inte stämmer, för som sagt, man väger ju inte vattnet när man gör mat till sina små.. :S Jag har tyvärr ingen våg, så kan inte väga vattnet, så jag använder en annan flaska som jag mäter i, och i den flaskan stämmer det med DL-måtten jag har :P 
    ´Det är synd att du inte har en våg så du kan testa själv och se att markeringen på Mam-flaskan faktiskt stämmer. 

Nu blir jag sugen på att göra det själv och ta några bilder och visa  

Återkommer
  • Lalalong

Vill inte funka att klistra in väldigt många bilder i samma inlägg, så det får bli några inlägg efter varandra. Hoppas ni inte misstycker. 

Börjar med att hälla i en dl (åtminstone det som ryms i ett dl mått) i en tom Mam flaska

Ytterligare en dl (åtminstone det som ryms i ett dl mått)

I flaskan är det bara vatten till ungefär 170 ml. Precis som hos många av er andra verkar det alltså inte stämma. 

Men.... Forts följer

• tarrrap

Håller med om att det är dumt att det inte stämmer, men kan det där lilla verkligen spela någon roll i det stora hela när man blandar välling eller ersättning?

• Lalalong

Nu ställer jag en tom flaska på vågen. Häller i en dl (återigen, det som ryms i ett dl mått)

Och en till

På flaskan är det ungefär 170 ml och vågen säger 172 gram. Det visar att markeringen som säger 170 (mellan 160 och 180 alltså) stämmer. Det betyder också att mitt dl mått är fel. 

Jag fyller nu på vatten i flaskan till 200 ml. Så som man så ofta gör när man ska göra välling. Jag råkade hälla i lite för mycket som synes.

Vågen säger 206 gram. Det stämmer alltså mycket mycket bra. Trots att mitt dl-mått säger något helt annat. Vikten är mer tillförlitlig. 
    Tyvärr har jag ingen annan sorts flaska att jämföra med. 

• tarrrap

Ja det behövdes det ju 8 bilder för att visa

• Cocco

Ja min flaska stämmer nog. Inte lika säker på att mina dl mått gör det däremot

Svar på tråden Stämmer era MAM-flaskor?