Inlägg från: Garderoben |Visa alla inlägg
  • Garderoben

Prova inte detta hemma!

A: Gör rent ugnen med ugnsrengöringsmedel och inte ta ur lådan under ugnen (där plåtarna ligger). 

B: Medlet rinner ner i lådan (vilket man inte reagerar på) och skapar mörka fläckar som knappt går att få bort.  

Hej hej...
  • Garderoben
    Saaaraa skrev 2011-02-10 20:25:15 följande:
    Jaha! det är alltså därför jag ofta har äckliga svåra fläckar där nere!
    Det är det säkerligen...å jag är ff sjukt irriterad över det (förvisso maken som brukar göra rent ugnen), att jag inte får bort det...provat lite olika varianter nu och har lyckats få bort en del men inte helt...

Tar gärna emot tips på hur man får bort ugnsrengöringsmedel som FASTNAT ordentligt i plåtlådan.... 
  • Garderoben

Har några till ;)

Gör inte detta hemma: Stoppa ner en flaska matolja i en kartong med en läderhatt i.

Anledning: Locket kan lossna under flytt av kartong och kladda ner hela hatten.

Gör inte detta hemma: Skala potatis och stoppa i kastrullen, lägg i torsk i en annan kastrull. Sätt på båda plattorna. Glöm bort torsken.

Anledning: Ca 20 minuter senare började brandvarnaren prata och kastrullen var inte gosig längre plus en ordentlig odör i halva lägenheten.

Gör inte detta hemma: Lägga ner en mobil i samma fack som en vällingflaska som välter. 

Anledning: mobilen dör,

• Garderoben
    Göt inte detta hemma: Pumpa upp tryck i oljesprayflaskan. 

Anledning: När botten släpper har man olja överallt = vi måste tapetsera (eller måla) om när vi flyttar.

Måste bara säga att detta är bästa tråden på länge...sitter och asgarvar så tårarna rinner ;) Mer mer mer vill vi ha =)) Tänker lite då å då och skriver om jag kommer på mer =))  
  • Garderoben
    Hanniz82 skrev 2011-02-12 10:13:58 följande:
    Garderoben; jag gjorde samma sak som du, efter typ ett år tipsade nån om galltvål.. Jag blandade galltvål med vatten och strök på tapeten och precis allt gick bort!
    Är det sant...fan vad bra. Jag som inte tänkt gå ut idag ska ut och handla. Vilken affär kan man hitta det på då? 

Skulle bli lyckligast om vi slapp tapetsera/måla om =)) Det borde mao fungera med andra fettfläckar också.  
  • Garderoben
    anezka skrev 2011-02-12 10:29:30 följande:
    Galltvål finns nästan i alla mataffärer nu mera och är superbra för allt
    Kanon =) Ska åka och shoppa sen då. Har lite andra fläckar som jag ska prova det på också. Blir spännande =)) Tack för tipset...
  • Garderoben

Det tog en stund men nu har jag läst igenom hela tråden...=) Kan bjuda på en till (har ju skrivit några i tråden tidigare).....

Gör inte: (nästan favorit i repris) Sätt en kastrull med vatten i för att testa om spisen nu fungerar efter proppbyte.

Anledning: Det kan hända att du och sonen går in i hans rum för att flyttpacka och att kastrullen med vattnet glöms bort. Vattnet kokar bort och jag har förstört 2 kastruller på ganska kort tid ;)
    Fördelen denna gång var att inte brandvarnaren började prata med oss =)) 

• Garderoben
    Ramborg skrev 2011-03-07 07:52:12 följande:
    Nya kastruller är trevligt!
    Jepps, fast det får bli efter vi flyttat in i nya lägenheten i maj. Nu får vi klara oss med de vi har och det tror jag vi gör ;) Ska bo i ett hus där allt finns ett tag också så det är nog lugnt...(får dock hålla koll på det som är på spisen i fortsättningen...haha...)
  • Garderoben
    Indianica skrev 2011-06-20 18:54:25 följande:
    Gör inte detta: Använd inte en slickepott i plast när du rör ned hett smör i kaksmeten.

Orsak: Plast smälter och inte förrän gästerna käkat upp kakan och gått upptäcker du en bit trä ifrån sleven som ensam ligger i diskhon.

Konsekvens: Du kommer att få ångest och undra om man kan dö av att äta plast och varför i helskotta ingen sa att kakan smakade konstigt?!
    *asgarv* Såååååååååååå underbart ;) Hoppas gästerna överlevde ;)
  • Garderoben
    riboflavin skrev 2011-06-20 22:30:08 följande:
    Gör inte detta:

Slentriansläpp inte ut hunden i trädgården på morgonen, halvnaken utan att kolla efter om plåtslagaren som ska byta fönsterblecken står utanför och grundmålar.

Anledning:

1. Hunden kliver givetvis rakt i målartråget och klafsar sen glatt runt ute på den nya altanen.

2. Plåtslagarens (jättesnygga) 18-åriga sommarjobbare får tunghäfta och målar rakt över dina nya fönster.

3. Du kommer oundvikligen bli så rädd av att se en främmande karl utanför fönstret att du snubblar och ramlar.

4. När du skriker till för att du har ramlat kommer plåtslagren kutandes och undrar vad som hänt.

Och inte att förglömma...

5. Plåtslagarens fru kommer titta konstigt på dig 3 timmar senare på ICA. Och du vet inte riktigt hur du ska tolka det...

Ojojoj....denna var nog den BÄSTA i hela tråden....fy fan vad jag garvar *hoppas jag inte väckte sonen nu* ;)
Svar på tråden Prova inte detta hemma!