Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Prova inte detta hemma!

BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-02-10 20:21:36 följande:
    Tillsätta vanligt diskmedel i diskmaskinen.

Vår diskmaskin diskade inte rent.
    Min sambo testade av någon anledning att tillsätta diskmedel, billigaste diskmedlet från Coop. Disken blev renare! Sedan köpte vi Yes och han gjorde samma sak... Kom hem
    Och hela köksgolvet var fullt med skum.
    Liknar min då

Gör inte detta hemma: använda minimalt med handdiskmedel då maskindiskmedlet tagit slut

Anledning till att man bör låta bli: maskinen stannade,för den var full med hårdpackat skum (men den läkte inte, plus för det) som vi fick gräva ut med en grötslev. Fick göra detta 3 gånger innan maskinen kom igenom programmet, sen fick vi köra den en gång till för allt smakade diskmedel
  • stor grön drake
    pröva inte detta hemma: tillred inte din varma soppa / proteinpulver / bantningsdryck i shaker

anledning: det blir övertryck och du får städa skåp väggar och tak. Speciellt o-roligt om man är en aning kort i rocken och ahr högt till tak.

pröva inte detta hemma: säga åt mannens cämpis (finlandsvenska för kompisar som delar camp, dvs studielägenhet) att det inte går att mixa nykokt tomatsoppa i drinkmixer

anledning: istället för att ge sig efter första gången (som han skulle om man hållit tyst) måste han pröva 2 gånger till, vilket resulterade i att hela köket var täckt i tomat...
  • stor grön drake
    Mamma till 7 skrev 2011-02-11 23:13:19 följande:

Pröva inte detta hemma: Sätt en fot under det upphissade bildäcket för att det snurrar....
    Anledning: Domkraften kan gå sönder...

påminner mig om en sak...

Gör inte detta hemma: glömma ta ur back-växeln ur bilen med hög automatchock när du i "sibiriska" vintermorgonen startar bilen för värmning medans du skrapar rutorna.

anledning: bilen kommer hoppa bakåt, slå omkull dig,, köra över dig och fortsätta ut i skogen om du inte får stopp på fanskapet (vilket jag iof fick i sista sekunden, lyckades häva mig upp(in och slå ur växeln)
  • stor grön drake
    silhuett skrev 2011-02-13 12:00:49 följande:
    Gör inte detta: Lämna glasögonen på nattduksbordet och sedan ligga och dra dig på morgonen, när 2-åriga sonen redan har vaknat.
    Anledning: Du väcks av ett obehagligt knäckande ljud.
    Variant:

Ha aldrig glasögonen på dig i båt om du ska ha 1,3 åringen i famnen, speciellt på fredag em/kväll
    anledning: *PLASK* du ser väldigt dåligt och optikern öppnar inte förens på måndag

fast du är illamående, lämna inte din syster som har en nyfödd son, ensam i köket för att laga lunch.
    anledning: hon bränner vid äggen hon kokar, det stinker brända fjädrar i hela huset, och du som redan var ordentligt illamående får ligga ute på gräsmattan i regnet för att inte konstant kräkas. Det tar timmar att vädra ut stanken, du blir förkyld.
  • stor grön drake
    gör ej: Ha inte blomlådor under fågelbordet
    anledning: på hösten när blommorna vissnat och du börjat fylla på frön kommer fåglarna sprätta ner dem i blomlådan, sen sätta sig där och äta. Din 3,5 kilo jägare till kissekatt kommer givetvis att anfall och när han landar i blomlådan kommer hela skiten ramla ner
    Gör ej: försvara ej ovanstående kisse med att mor minnsan inte blir arg på far när han jagar rådjur
    anledning: du blir skickad till rummet för uppstudsighet samtidigt som mor mumlar att han skulle nog fan bli påskälld om han jagade rådjur i blomlådorna...
Svar på tråden Prova inte detta hemma!