Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Prova inte detta hemma!

Gör inte detta hemma: Få för dig att du ska vara miljösmart och koka några använda disktrasor en eftermiddag när du är tröööött.

Orsak: Det kan hända att du somnar och vaknar en halvtimme senare av att trasorna kokat torrt och en allt annat än trevlig odör spridit sig i hemmet!

• Plutteli

*skrattar gott åt historierna*

Kom på en som inte jag gjort men dock en anställd på farsans jobb:

Gör inte detta hemma: Komma på att Mircron är ett bra ställe att gömma pengar på, lägga in 3000:- där och av ren reflex starta micron.

Orsak: Pengarna brinner upp....

• Plutteli

Gör inte detta hema: Börja diskutera mängden mjölk det skall vara i chokladmousse med din andra hälft när du är sjuk och trött.

Orsak: Det kan lätt hända att du blandar ihop vad ni just sagt vilket resulterar i att du tar dubbelt så mycket mjölk mot vad det ska vara och sedan står och svär högt över att den förbannade moussen aldrig blir fluffig när du vispar!

• Plutteli

Gör inte detta hemma: Lämna din fina cactus i händerna på någon som i vanliga fall bara har hand om svårskötta vattningskrävande blommor.

Orsak: Personen i fråga vägrar tro på att cactusar kräver extremt lite vatten, i synnerhet på vintern när den är i vila. Resultatet blir att du får tillbaka catusen och upptäcker att den ser lite märklig ut för att en vecka senare konstatera att cactusen ruttnat uppifrån och ned och att hela rotsystemet ruttnat bort...(detta upptäcker du pga att cactusen plötsligt ligger bredvid krukan)

• Plutteli

Gör inte detta hemma: Skaffa en katt.

Orsak: Katten växer upp och då kan det hända att han blir "snacksalig" MEN enbart på natten då han går runt och jamar HÖGT. Resulterar i trött matte och husse och irriterade grannar....

• Plutteli

Detta hände en vän till mig:

Gör inte detta hemma: Ha fest, drick lite för mycket alkoholhaltigt och gå och lägg dig mitt under festen utan att låsa in alla vassa föremål. Somna ifrån hela festen.

Orsak: Det kan hända att du vaknar på morgonen och hela vardagsrummet, toaletten och hallen är nedsmetat med blod så att det ser ut som någon haft slaktarparty i ditt hem. (En av hans vänner hade fått för sig att leka med en kniv genom att kasta den i golvet gång på gång för att se om den kunde stå upp, rätt vad det var siktade han lite fel och lyckades slänga kniven rakt igenom sin egen fot...)

• Plutteli
    canmamma skrev 2011-02-15 14:41:27 följande:
    Gör inte det här: Lämna en tvååring oövervakad med en tub klister medans du försöker ha ett känsligt telefonsamtal med en vän i nöd.

Orsak: Klistertuben tar slut och det finns klister över hela tvååringen och hela stolen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du skrubbar rent ovan nämnda tvååring.

Orsak: Katten lägger sig i klistret och en katt med klister i pälsen är om möjligt ännu svårare att bada än en katt utan klister i pälsen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du badar en arg katt.

Orsak: En viss, nybadad tvååring väljer att sätta sig på stolen och gnugga in klster i håret. Vis av erfarenhet baxade jag sedan in stol och tvååring i badrummet och ingen fick komma ut innan jag hade dekontaminerat alla från klisterrester. Jag hade nog kunnat lämna stolen tills efter badet för katten låg under soffan resten av dagen och surade. 
    Hahaha, underbart! (fast jag misstänker att det var lätt att hålla sig för skratt just då..)
  • Plutteli

Apropå småbarn och bajs:

Gör inte detta hemma:
    Ta tempen i rumpan på en småsnuvig 4 månaders bebis i er säng för att ni inte fått upp skötbordet på väggen ännu.

Orsak: Tempen retar igång vissa bajutlösande funktioner hos din lilla guldklimp med resultatet att hela du blir lackerad med gult fint amningsbajs från näsan och ned till skrevet där en liten pöl bildas. Även täcke och madrass blir gult och blöööött.

Gör inte detta hemma:
    Konstatera att eftersom bebisen hann bajsa så måste ni testa att ta tempen igen.

Orsak: Bebisen bajsar IGEN, dessutom lika mycket som gången innan och du börjar fundera på om en exorcism vore på sin plats istället för temptagning?

Gör inte detta hemma:
    Envisas en tredje gång med att ta den där förbannade tempen i rumpan på din bebis.

Orsak: Bebisen har tydligen en mage stor som en 10 L tunna och lyckas bajsa IGEN. Nu ser sängen ut som en smärre gul sjö och du får slänga lakan samt dina kläder och spendera en icke roande stund med att sanera sängen. Denna gång är bebis iaf snäll nog att vänta med att bajsa tills tempen är tagen så du slipper försöka igen.
    Efter detta införskaffades en örontemp. snabbt som attan....

Och aprorpå barndomsminnen:

Gör inte detta hemma:
    Ring till porrlinje med dina vänner och få för dig den geniala iden att om du lägger på luren innan det gått 3 minuter så ska du slippa betala något (enligt reklamen är de tre första minuterna gratis).

Orsak: Du och dina vänner är omåttligt dåliga på att hålla tiden, dessutom gäller det bara för de första 3 minuterna varav samtalen efter likt förbannat kostar. Detta resultetrar i en räkning på över 800:- som skickas hem till dina föräldrar i ett icke diskret kuvert (det var nakna kvinnor både på och i kuvertet)... Det är extremt svårt att tala sig ur situationen kan jag säga! (Jag var 11-12 när detta hände.)

• Plutteli

Gör inte: Ansträng dig för att laga din partners favoritmat om hen när det kommer till mat är som Joey i vänner...och om du gör det låt det under inga som helst omständigheter bli rester över!

Orsak: Din partner är lycklig över den goda maten och det faktum att det finns rester kvar till lunch dagen därpå, glad i hågen värms maten upp och skall avnjutas när din partner plötsligt halkar till och tappar tallriken med maten i golvet vilket resulterar i krossad tallrik och mat som inte går att äta samt en partner som går runt arg som ett bi för att hen inte fick sin mat.... (Hände mig idag och jag kunde inte prata med min man på ca en kvart innan han lugnat ned sig och accepterat att risotton var förlorad)

• Plutteli
    TheMother skrev 2011-03-05 13:51:02 följande:
    Så gör våran katt med = numera stängs hon in i ett eget rum nattetid. Verkar dock som att hon trivs med det, för hon väntar alltid på att matskålen och vattenglaset ska ställas in där på kvällen och hon likaså.
    Vi stänger dörren till sovrummet så har katten tillgång till resten av lägenheten för annars tar det riktigt hus i helvete. Just nu har dock katten nått en bottennoterig i popularitetsnivån. Vi har ju en dotter som är en månad gammal, hon sover i en mjuklift i spjälsängen för att det ska vara mer ombonat. I den har jag bäddat med en lite tjockare filt för att det ska vara mjukt och varmt. Märkte i förrgår att det luktade skumt i sovrummet när jag och dottern skulle i säng (maken och äldre dottern låg redan där och sov) men reflekterade inte över det så noga. Upptäckte nu idag att kattfan har bajsat i mjukliften dottern har sovit i och gömt det under filten! Var redo att slå ihjäl katten på fläcken i synnerhet som han spenderade natten med att HOPPA mot dörren vi hade stängt när vi försökte få sova.. (men hejdade mig så klart)
Svar på tråden Prova inte detta hemma!