Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

Prova inte detta hemma!

Gör inte detta hemma: Var så morgontrött att du glömmer att det även krävs havregryn och vatten, inte bara en tom tallrik för att göra gröt i mikron.

Anledning: Tallriken blir överhettad och därmed skör och splittas därför när du tappar den på grund av att du bränner dig.
  • Denebola
    versan skrev 2011-02-14 16:34:21 följande:
    Gör inte detta hemma: Stå INTE på en stege & glöm bort att du står 1,5 meter upp i luften.

Orsak: Det gör jäkligt ont när man tar ett steg bakåt & upptäcker att man inte kan sväva.
    Förvånad *skrattar så jag får håll*
  • Denebola
    canmamma skrev 2011-02-15 14:41:27 följande:
    Gör inte det här: Lämna en tvååring oövervakad med en tub klister medans du försöker ha ett känsligt telefonsamtal med en vän i nöd.

Orsak: Klistertuben tar slut och det finns klister över hela tvååringen och hela stolen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du skrubbar rent ovan nämnda tvååring.

Orsak: Katten lägger sig i klistret och en katt med klister i pälsen är om möjligt ännu svårare att bada än en katt utan klister i pälsen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du badar en arg katt.

Orsak: En viss, nybadad tvååring väljer att sätta sig på stolen och gnugga in klster i håret. Vis av erfarenhet baxade jag sedan in stol och tvååring i badrummet och ingen fick komma ut innan jag hade dekontaminerat alla från klisterrester. Jag hade nog kunnat lämna stolen tills efter badet för katten låg under soffan resten av dagen och surade. 
    Snacka om att lära sig av sina misstag
  • Denebola
    Ananaspaj skrev 2011-02-16 14:50:00 följande:

Som tur var så var det inte min familj utan pappas arbetskamrat men han var INTE glad då det va 90 talet, med mobiler ala tegelsten och de va svindyra

Men alltså, lägger man mobiltelefonen i ugnen får man skylla själv Särskilt om man gör om det! Tycker inte det var frugans fel att någon av telefonerna blev grillade
  • Denebola
    Diablo skrev 2011-02-17 14:42:49 följande:

Prova inte detta hemma: Stå inte på badkarskanten för att kolla i badrumsspeglen om du har snygga dansmoves.

Anledning: Du trillar ner och slår armen i vasken och bryter handleden.

Haha, din sidfot var verkligen körsbäret på bakelsen
  • Denebola
    fritzl skrev 2011-03-03 14:19:25 följande:
    Undvik: Att ta en cigg i sängen på morgonen när du är jätte jätte trött efter en hård natt ute.

Anledning: Du kan helt plötsligt somna och sen vakna av att täcket står i lågor och det är ett stort fint hål i det 
    Tur att du överlevde... Förvånad
Svar på tråden Prova inte detta hemma!