Inlägg från: trettioplus |Visa alla inlägg
  • trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • trettioplus

Mitt första bidrag:

Gör inte detta hemma: Tvätta gummipackningen till toaletten i diskmaskinen

Anledning: Den krymper!

• trettioplus
    Gör inte detta hemma: Stoppa ner fingret för att ta ur snö ur ljushållare på inkopplad julgransbelysning.

Anledning till att man bör låta bli: Aj!
  • trettioplus
    gör inte detta hemma: Lägg ett glasfat ovanpå tekoppen för att inte drycken ska kallna.

Anledning: Det spricker och du har fint läge att trampa in glasbitar i fötterna.
  • trettioplus
    Gör inte detta hemma: Lämna dammsugaren framme med sladden i och gå till jobbet, om du har katter hemma.

Anledning: Det kan hända att någon hoppat på knappen, vilket gjort att grannarna är sura och katterna sitter intryckta i varsitt hörn, när du kommer hem åtta timmar senare.
  • trettioplus
    Gör inte detta hemma: Plantera Pepparmynta i trädgårdslandet.

Anledning: Det kommer snart vara det enda du har där.
  • trettioplus
    D e a skrev 2011-02-11 17:32:27 följande:
    Gör inte detta hemma: Ställ inte våffeljärnet på en platta och sätt igång plattan när du ska grädda våfflorna, det blir mer effektivt att sätta i sladden + att du har järnet kvar efteråt och inte bara en massa smält plast o början till brand..
    Du påminde om ÄNNU en av mina fadäser:

Gör inte detta hemma: Ställ vattenkokaren på spisplattan istället för på sin egen platta.

Anledning: Det luktar förbannat illa och vattenkokaren går sönder.
  • trettioplus
    Gör inte detta hemma: Stoppa in en kitekat-torrfoder i munnen, i tron att det är en bit pepparkaka.

Anledning: Det  smakar inte som du hade tänkt.
  • trettioplus
    Miew skrev 2011-02-11 22:01:34 följande:
    Det där had emin hund gjort för ca 10 år sen, bara det att han sprang runt och skällde och ylade tills jag kom hem och stängde av. Stackarn var så slut att jag fick dra ut honom för att kissa

Hade ca 20 arga grannar att förklara hans psykbryt för också...
    Antar att du inte gör om det heller
  • trettioplus
    Mamma till S skrev 2011-02-12 01:51:06 följande:
    Tapetsera aldrig på fyllan

Varför? jaa det kan finnas risk att ALLA våder ligger på golver när man vaknar dagen efter ...
    hahaha!
  • trettioplus
    Gör inte detta hemma: Gå på toaletten en våning upp, när du öppnat rensluckan i avloppsröret ett par meter ner

Anledning: Det kan bli lite småäckligt i källaren.
  • trettioplus
    Prova inte detta hemma: Klä granen med hängande metallglitter (sådana smala, raka som man slänger över grenarna) om du ha gräsätande katt.

Anledning: Du får dra ut nämnda glitter ur rumpan på den stackars katten några dagar senare.
  • trettioplus
    prova inte detta hemma: Använd gummihandskar när du rengör rumpan på barn med räserbajs.

anledning: några tusen kronors, och ännu mera känslomässigt viktiga förlovningsringen kan åka av tillsammans med handsken och aldrig mera återses.
  • trettioplus
    prova inte detta hemma: tänd kakelugnen strax innan sotaren kommer.

anledning: sotaren åker hem igen.
  • trettioplus
    Ramborg skrev 2011-02-18 19:52:43 följande:
    Man skulle ju också kunna tänka sig att märka burkar och flaskor när man har ovanligt innehåll i dem. Men det vore kanske för enkelt. Min svärmor till exempel förvarar tvättbensin i en ättiksflaska. I skafferiet. Tsatsiki med bensin smakar... intressant.
    Men ätticka i tzatziki är väl inte så gott det heller, i och för sig...
  • trettioplus
    Ramborg skrev 2011-02-18 19:59:10 följande:
    Jojo. Det ska vara en liten liten skvätt, blir jättebra.
    *urk*

Citron ska det vara
  • trettioplus
    Gör inte detta hemma: Försök bära ut en ilsken sork som katten dragit in i köket (- utan handskar)!

Anledning: Först kommer du att se ut som en fullständig idiot när du, genom halva huset, jagar och försöker kasta dig över det lilla kräket. Sedan finns det finns en överhängande risk att den ilskna sorkens vassa framtänder borrar in sig långt ner i din tumme (och det gör jävligt ont, kan jag ta och berätta).
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Gör inte detta hemma: Sätt upp dreadsen slarvigt när du ska måla fönster

Anledning: Det finns viss risk för att du ovetandes doppar dem i färgburken och får klippa av några stycken
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Prova inte detta hemma!