Inlägg från: Mamma till 7 |Visa alla inlägg
  • Mamma till 7

Prova inte detta hemma!

Pröva inte detta hemma: Diska gjutjärnsljusstake i Ajax Power Spray
    Anledning: Ljusstaken har, eh, ingen färg när du är klar....

Pröva inte detta hemma: Sätt en fot under det upphissade bildäcket för att det snurrar....
    Anledning: Domkraften kan gå sönder...

Pröva inte detta hemma: Låt elen bli avstängd och låt huset kallna till vintertemperatur.
    Anledning: Fiskarna stannar så att säga i simningen..... (var dock inte jag som gjorde detta utan min mamma!)

• Mamma till 7
    Jelenas skrev 2011-02-11 22:28:57 följande:
    Gör inte detta hemma 1: Säga till den då 3 årige sonen att han får vänta med välling.
    Resultat: Han går själv och häller vällingpulver i flaskan ställer den i micron och går till mig. Vattnet missade han och flaskam var inte sig själv efter det!

Gör det inte hemma 2: Lägga en tidning för nära ett värmeljus och vända ryggen till.
    Resultat: Ett brinnande soffbord och en son som var livrädd för ljus i flera år!
    Haha, det där första har min son också gjort, fast han hade i vatten... Gullungar!
  • Mamma till 7
    stor grön drake skrev 2011-02-11 23:22:11 följande:
    påminner mig om en sak...

Gör inte detta hemma: glömma ta ur back-växeln ur bilen med hög automatchock när du i "sibiriska" vintermorgonen startar bilen för värmning medans du skrapar rutorna.

anledning: bilen kommer hoppa bakåt, slå omkull dig,, köra över dig och fortsätta ut i skogen om du inte får stopp på fanskapet (vilket jag iof fick i sista sekunden, lyckades häva mig upp(in och slå ur växeln)
    men oj!! vilken tur du hade iaf
  • Mamma till 7

haha, ja alltså inte tur att du blev påbackad utan jag menar tur att du inte skadade dig allvarligt!

• Mamma till 7

Gör inte detta: Lämna ett avslutat bullbak ensamt med tvååringen i köket.

Anledning: En flaska sirap uthälld på golvet, i diskmaskingen, i mjölpåsen, i fönsterkarmen, på kläder, i barnets hår, på tapeterna, på den bärbara tre dagar gamla datorn, på alla pappersrullar och på samtliga skåpluckor i barnhöjd....

Gör inte detta: (såg att nån annan råkat ut för samma sak) Låt barnet hitta en tub inotyol.

anledning: det går verkligen inte att få bort, vi fick vänta flera dagar på att det skulle nötas bort!!

• Mamma till 7

Gör inte detta: ställ in ett urinprov i en mugg med lock i kylskåpet

Orsak: Du kan dricka upp det i tron att det är äppeljuice och bli väldigt äcklad över att dricka din pappas kiss. (var min bror som gjorde detta)

Gör inte detta: lämna popcorn obevakade i mikron

Orsak: Mikron blir förstörd och luktar bränt i flera månader

• Mamma till 7
    nattwi skrev 2011-02-19 13:51:26 följande:
    gör aldrig detta: Fylla en urdrucken sockerdrickaflaska med rengöringsmedel utan att säga till de andra i hemmet, och placera på ett synligt ställe.

vad som händer är: Lilla dottern får för sig att det är sockerdricka och packar ner den till skolans utflykt, kommer hem och säger till pappa att den inte var riktigt god idag som igår.

Detta gjorde min pappa och min lillasyster hade haft med sig den till skolan. Men som tur var så hade hon bara smakat på det och tog hem den igen och visade för pappa
    typ samma som jag har skrivit om, men där blev det till att dricka kiss.... :S
Svar på tråden Prova inte detta hemma!