Inlägg från: Terese f |Visa alla inlägg
  • Terese f

Prova inte detta hemma!

inte hälla diskmedel i diskmaskinen.

Gjorde de när jag fortfarande bodde hemma eftersom att på reklamen var det ju en tablett "med" diskmedel i.

Tur var nog att jag satte i tabletten också eftersom det inte skummade på tok för mkt. Fick lagom mkt skäll eftersom diskmaskinen kunde gått sönder ;)

• Terese f
    anezka skrev 2011-02-12 10:29:30 följande:
    Galltvål finns nästan i alla mataffärer nu mera och är superbra för allt
    finns både flytande och som tvål, själv tycker jag tvålform är bättre för de är mindre skit i som gör att de hålls flytande. de är ju typ bara fett och oxgalla i :)
  • Terese f
    anezka skrev 2011-02-12 12:17:44 följande:
    Finns som svamp oxå som man gnuggar med och svampen blir mindre och mindre efterhand
    aldrig sett! Låter jättebra!

Själv använder jag en marseitvål (hur de nu stavas) eftersom att jag ahr en del siden hemma  :) Och den tvålen funkar lika bra som galltvål, får bort de allra flesta fläckar! :D
  • Terese f

Prova inte detta hemma: Öppna en filmjölkstetra och sen gömma att du öppnat den , och skaka kraftigt...

Anledning: Det kommer fil tamefan överallt och de är drygt att torka upp.

• Terese f

prova inte detta hemma: få en idé om att göra kåldolmar, bara att kolhuvudet är på lite för stort för kastrullen med kokande vatten i. Tryck då inte ner kålhuvudet allt vad du kan, trots att du tänker att det kanske är för mkt vatten i kastrullen.

anledning: Det kommer kokande vatten preci överallt och de gör rätt ont att få på sig.

Detta lyckades jag med igår.

• Terese f

Gör inte detta:

Ställ liggdelen i vagnen (går att klicka loss från själva vagnställningen) i sovrummet nära sängkanten och släck sovrumslampan.

Anledning:
    Du trampar på de utstickande metallföremålet som egentligen inte är särskilt vasst när du ska gå upp och kissa 10 på kvällen. Det gör förbannat ont, du får ett djupt sår under foten och du får håla dig för att skrika eftersom att du annars väcker ungen som sover. Dessutom blir du tokretad av sambon som flera gånger säger "Aj, stackars mig, jag trampade på vagnen och fick jätteont" och låtsasgråter.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!