Inlägg från: fucktard |Visa alla inlägg
  • fucktard

Prova inte detta hemma!

Visserligen inte jag, men min mamma:

Gör inte detta: Låt bli att läsa på burkarna när du bakar äppelkaka.

Anledning: Du väcker den då tonåriga dottern med att skrika "HEEEEEEEEEEEELVEEEETEE!!!!" när du inser att du har hällt kryddpeppar, och inte kanel, på äppelkakan.

• fucktard
    SilverEmma skrev 2011-02-14 16:37:16 följande:
    Gör inte detta: Gör fint i köket genom att köpa en mängd likadana burkar som du sen häller diverse ingredienser i, och sen inte märka burkarna utan lita på din syn och lukt.

Då händer detta: En helt vanlig kladdkaka kan få en ganska intressant smak när man råkar ta kanel istället för kakao.

Källa: Min mor.
    Är din mamma och min mamma samma person? Förvånad

(Jodå, jag har skrivit ett nästan likadant inlägg på förra sidan...)
  • fucktard
    SilverEmma skrev 2011-02-14 21:54:21 följande:
    Hmmm....skumt. (missade det inlägget totalt ) Blev du möjligtvis bortadopterad...eller växte du upp på vinden precis som i Simpsons när Bart hittar sin onda tvillingbror där! Aha!
    Haha ibland kan man undra, jag är då inte alls lik min mamma

OT: Det avsnittet har hjälpt mig otroligt mycket varje gång jag ska komma ihåg vad som är höger och vänster på läkarspråk. Jag hör jämt doktor Hibbert säga "The left, or sinister twin"
  • fucktard
    Ramborg skrev 2011-12-29 21:29:46 följande:
    Hur kallt hade du vattnet? Jag tänker att det ska ju vara kallt enligt vad jag fått lära mig, men svårt att få barnen att sitta kvar i iskallt. (Planerar hur jag ska göra om nåt liknande händer här... Ja, jag är nojig med vissa saker!)
    Ljummet vatten är bättre än iskallt!

Om det inte är iskallt klarar man dessutom av det längre, med alldeles för kallt vatten är det lätt att man ger upp efter två minuter.
    Jag tillhör spritens hejdukar och i egenskap av sådan dricker jag (kanske) alkohol på julen.
  • fucktard
    Pyret12 skrev 2011-12-29 23:31:12 följande:
    Skitkul tråd!!! Hur sparar man till favorit?
    Det är gjort nu när du har skrivit i den. Annars kan du trycka på "lägg till i mina favoriter" under den vita rutan där du skriver svar, eller det blåa hjärtat med ett plus högst upp bredvid rubriken.
    Jag tillhör spritens hejdukar och i egenskap av sådan dricker jag (kanske) alkohol på julen.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!