Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Prova inte detta hemma!

Prova inte detta hemma: Ställ vällingflaskan på bänken och fyll på varmt vatten och vällingpulver utan att skruva på botten först.
    Anledning: Barnet hinner bli väldigt argt och klarvaket medan du ligger på golvet och torkar sörja klockan halv fyra på morgonen.

Prova inte detta hemma: Ställ en kastrull flasknappar som skall kokas på spisen, men vrid på plattan bakom istället.
    Anledning: Durkslaget i plast som låg på hällen funkar väldigt illa utan nät.

So say we all
  • Lady Namárië

Gör inte: Borsta tänderna mycket tidigt på morgonen utan att ta på dig glasögonen när badrummet också agerar skötrum för en bebis.

Orsak: Inotyol smakar helvete och är svårt att få bort från tandborsten.

So say we all
  • Lady Namárië
    Texasthecat skrev 2011-02-14 23:10:37 följande:
    Kul tråd!! Har inte skrattat så här mycket på länge!!!

Gör inte - Ha katten i famnen när brandvarnaren testas av fastighetsskötaren...

Anledning - Det gör otroligt ont och man är röd-randig väldigt länge...
    Variant på den:

Gör inte: Ha den halvvuxna kattungen ni just fått hem i famnen när maken slår igång dammsugaren.

Orsak: Långa, parallella sår längs underarmen ser så illa ut på jobbet.

Du och jag är kanske samma person, förresten? Jag hade en banan i skolväskan hela sommaren mellan tvåan och trean i gymnasiet. Det var SÅ mysigt att hitta den i augusti.
    So say we all
  • Lady Namárië
    Diablo skrev 2011-02-15 11:33:45 följande:
    Prova inte detta hemma: Lämna inte en sax på bordet tillsammans med din fyra åring och din bordercolli!
    Anledning: Bordern ser ut som en väldigt stor och fet japansk nakenhund! När jag gick ut med henne i sommras frågade folk om hon hade någon hudsjukdom! Det var liksom kala partier och sedan öar med tofsar som stack upp! Men dottern var nöjd
    *asg*
    So say we all
  • Lady Namárië
    canmamma skrev 2011-02-15 14:41:27 följande:
    Gör inte det här: Lämna en tvååring oövervakad med en tub klister medans du försöker ha ett känsligt telefonsamtal med en vän i nöd.

Orsak: Klistertuben tar slut och det finns klister över hela tvååringen och hela stolen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du skrubbar rent ovan nämnda tvååring.

Orsak: Katten lägger sig i klistret och en katt med klister i pälsen är om möjligt ännu svårare att bada än en katt utan klister i pälsen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du badar en arg katt.

Orsak: En viss, nybadad tvååring väljer att sätta sig på stolen och gnugga in klster i håret. Vis av erfarenhet baxade jag sedan in stol och tvååring i badrummet och ingen fick komma ut innan jag hade dekontaminerat alla från klisterrester. Jag hade nog kunnat lämna stolen tills efter badet för katten låg under soffan resten av dagen och surade. 
    Oh. My. God.

So say we all
  • Lady Namárië

Gör ej: Kolla av gammal vana temperaturen på det du häller upp mot underarmen, även om det inte är vällingvatten.

Orsak: Tevatten är MYCKET varmare än vällingvatten.

Och en big no-no:

Gör ej: Om du är höggravid med uppsvullna ben och fötter samt har sån foglossning att du alltid är helt låst i höfterna när du reser dig, och dessutom är så rackarns slarvig att du lämnar kläder och överkast på golvet vid sängen när du går och lägger dig - rusa INTE upp som en panikslagen galning när äldsta barnet drömmer en mardröm på natten och försök rusa till honom som någon slags graciös gasell.

Orsak: Det är ASJOBBIGT att försöka förklara för sjukhuspersonalen att blåtiran och hjärnsakningen du fick av att snubbla rakt in i dörrkarmen inte alls uppkommit genom hustrumisshandel.

Fortsättning:

Gör ej: Om du ådragit dig en hjärnskakning och en rejäl blåtira genom att springa in i en dörrkarm, besvara inte sjukvårdspersonalens frågor om hur det står till hemma med saker som:
    -Han är världens snällaste! Det är jag som är klumpig. Nej, nej, ni förstår inte, jag ser alltid ut så här! (Man blir inte så smart av hjärnskakning.)

So say we all
  • Lady Namárië
    Lady Namárië skrev 2011-02-16 08:25:53 följande:
    Fortsättning:

Gör ej: Om du ådragit dig en hjärnskakning och en rejäl blåtira genom att springa in i en dörrkarm, besvara inte sjukvårdspersonalens frågor om hur det står till hemma med saker som:
    -Han är världens snällaste! Det är jag som är klumpig. Nej, nej, ni förstår inte, jag ser alltid ut så här! (Man blir inte så smart av hjärnskakning.)
    Orsak: Din stackars äkta hälft får många onda blickar på sjukhuset.
    So say we all
  • Lady Namárië

Gör ej: Stäm träff med en kompis på lunchrestaurang mitt i vargavintern, och ställ yngsta barnets babyskydd ovanpå isskrapan (som ligger på passagerarsätet) utan att märka det när du - redan försenad - packar in ungarna i bilen.

Orsak: Man hinner bli fullkomligt genomsvettig när man hysteriskt letar igenom bilen och huset efter en isskrapa medan ungarna vrålar, och det är inte särskilt kul att till slut bli tvungen att skrapa rutan med ett Tupperwareburklock. Ingen lunch får man heller. 

So say we all
  • Lady Namárië

Gör ej: Släng plånboken i kassen när du handlar, men missa att polocka upp den med resten av varorna. Sätt istället påsen i sopkorgen.

Orsak: Det är så jobbigt att gräva igenom att påsar i soptunnan för att hitta plånboken.

(Inte jag, men en familjemedlem. )

So say we all
  • Lady Namárië

Undvik: Om din bebis blir jättedålig i magen när den ligger mellan er i sängen, och bajsar blöjan så full med rinnande bajs att ni får en pöl på madrassen, halvhäng inte bebisen över ena armen för att undvika att få bajs på dig medan din partner springer iväg och hämtar något att torka med.

Orsak: Bebisen kan vara magsjuk och kaskadkräkas över hela dig, din kudde och ditt täcke.

Undvik: Om din bebis har bajsat och kräkts ner hela sängen och din fru, få då inte hjärnsläpp för att du är nyvaken och lalla runt i fem minuter innan du hittar en handduk att torka med.

Orsak: Din fru är nerspydd och kommer att bli aningen irriterad.

Undvik: Om du skall hämta något att torka upp bajs och spyor i sängen mitt i natten, välj då inte en handduk i storleken 30x30 centimeter.

Orsak: Din fru kommer att häckla dig på ett publikt forum.

So say we all
Svar på tråden Prova inte detta hemma!