Inlägg från: versan |Visa alla inlägg
  • versan

Prova inte detta hemma!

Hahahahahah   JAg dööööör av skratt.

Gör inte detta hemma: Köp inte med dig en pizza hawaii hem på fyllan
    & "bara" ska värma den lite i ugnen.

Orsak: Man går & lägger sig bredvid sambon & ska myyyysa i 2 minuter men vaknar morgonen efter med ett osigt kök & vidbränd kolsvart rest som föreställer en pizza i ugnen.

Gör inte detta hemma: Stå INTE på en stege & glöm bort att du står 1,5 meter upp i luften.

Orsak: Det gör jäkligt ont när man tar ett steg bakåt & upptäcker att man inte kan sväva.

Gör inte detta hemma: Bär INTE ned en kartong för en brant källartrappa utan att ha kollat att ungarna inte har slängt ned smutstvätt i trappen först.

Orsak: Det gör ÖVERJORDISKT ont när man halkar 15trappsteg ned & fortfarande håller kartongen med oasis kvar i händerna när man kommer längst ned i trappan.
    Glömd släppa kartongen & slog mig gul & blå.

Gör inte detta hemma: Försök INTE värma en Hårdbröd macka i brödrosten

Orsak: Det brinner väldigt bra.
    Sambons bror gjorde det när han var barn.

Gör inte detta hemma: Lova inte ta Bröllopskort & Ta INTE en massa Kort utan att ha tagit bort linsskyddet först.

Orsak: Man gör bort sig för tid & evigheter & inte ett kort blev bra.
    Kolsvarta när dom framkallades (detta var före digitalkamerans tid.)

hahahaha...jag kan fortsätta i evigheter fast en del fadäser är nog bäst att dom får bli bortglömda.

• versan

Gör inte detta hemma: Är du sårig & ont i rumpan efter en diarre'!!!
    Kolla att du verkligen tar rätt salva i mörkret.
    Smörj INTE en röd stjärt med ZON SALVA (en salva som igentligen ska vara smärtlindrande men det funkar INTE i en stjärt.)

Orsak: Det SVIDER SOM ELD & gör ont läääänge.
    Hände en släkting till min sambo. (stackaren)

• versan

Hahahahaha.... Underbart.
    Stackars alla som råkat ut för missöden.

Gör inte det här:
    Ställ inte in en tallrik med guldkant i Micron. 
    en kompis som skulle värma en pizzabit gjorde det & vrålade åt alla på festen.
    Wooow Kom & titta på deras nya micro Det Blixtrar när den micrar.
    han var sååå impad av våran nya micro  

Orsak: Guldkanten fattar eld & gnistrar & små blixtar inne i micron & tallriken blir utan guldkant.
    hehehe... & personen skäämdes en aning när det gick upp ett ljus när jag berättade vad hade hänt när jag slet ut maten & bytte tallrik..

• versan

Gör inte: Ställ INTE en giftigt kaktus med Lååånga sylvassa taggar vid fotändan på en säng hur snyggt du än tycker det är som barn.

Orsak: man vevar till eländet med foten på natten & vaknar till med ett iltjut med 20 vassa taggar på ditt ben.
    Säger bara AAAAJJJJJ.... Tyst 
    Gissa om det gjorde ont.

Sen 

GÖR INTE DETTA:
    Försök inte vara snäll mot mamma & hjälpa henne mangla lakan,
    Hehe... jag tyckte det var roligt att mangla så jag manglade kläder med & ett plagg råkade fastna harkel...Drömmer & jag min dumma nöt stannade inte maskinen skulle ju baaaara pilla loss biten på sidan. 

Orsak: dom små fingrarna på ett barn kan åka för långt in i mangeln & fastna så ena fingertoppen blev kvar i maskinen så det blev illfart till sjukhuset & blev operarad. 

Forts:
    Gör inte detta: Visa inte upp samma fingertopp som låg kvar i maskinen till farmor.
    Orsak Hon svimmar.
    Syrran gjorde det.

• versan

Gör INTE detta:
    Håll inte fram en mugg med tesked i när någon ska hälla varmt thevatten i muggen.

Orsak: Det kan skvätta över av skållhett vatten på handen som gör att du skållar huden.
    (det gjorde djävulskt ont.)

• versan

Hahahahaaaa.... Jag döööör av skratt.

Stackars oss som är klantiga.

Okej här kommer en till.

Gör inte detta: sätt INTE en corona värmare på snål läge i sovrummet om du fryser efter ett strömavbrott  (gasolvärmare)

Orsak: Den pyr istället & om du överlever så vaknar Du istället upp med kolsvarta ringar runt näshålen & ögonen man ser ut som ett spöke.

• versan
    Majbarnen skrev 2011-02-17 22:26:57 följande:
    Gör inte detta: Skicka ett sms till mannen där du skriver "Kom hem snart, jag är lite kåt" eller nåt ännu värre...

Anledning: Har du döpt mannen till ICE Mannen och din mamma till ICE Mamma i mobilen är det lätt att det hamnar fel, och det blir pinsamt när mamma svarar: Jaha??!
    Hahahaha.... Herregud så pinsamt.
  • versan
    Majbarnen skrev 2011-02-17 22:40:17 följande:
    Gör inte detta:
    Ha diarré och använd fööör mycket toapapper utan att spola då o då.

Anledning: Det blir totalstopp i toan.

Gör då inte detta: spola igen, för stoppet löser inte sig själv, utan toan blir proppfull av en vidrig blandning av toapapper och... just det, din egen avföring.

Anledning: inte nog med att det är pinsamt nog att ringa till hyresvärden och felanmäla, utan du måste vara hemma och ta emot servicepersonal. Självklart är det den SNYGGA killen i din ålder som kommer just den gången. Ridå ner
    Meeen GUUUD så hemskt
    Jag hade dragit en vals direkt att det var en polare som varit över & nu hade du stopp i toan som följd.
    Aldrig jag hade erkännt. Cool
  • versan
    Amazina skrev 2011-02-18 12:55:56 följande:
    Om du mår väldigt illa under graviditeten, sitter vid köksbordet och märker att du måste spy och inte kommer hinna till toaletten... Sätt dig då hellre ner på golvet och kräks lite försiktigt i en hög.

Gör inte: Spring inte genom köket och sprayspy i en fontän genom stängd mun.

Orsak: Det blir väldigt jobbigt och äckligt att sedan städa hela köket, golv, väggar och tak fritt från spya!! En liten pöl hade varit betydligt lättare!
    ohhhhh HAHAHAHA ASGARVAR.... stackare.... lider med dig. 

• versan

Här kommer flera från mig som jag råkade ut för som barn.

Prova INTE detta Hemma:
    Hjälp inte dina föräldrar med att tvätta ur akvariet ensam (8år)
    Jag satt alla fiskar i en balja & sen glasskivorna från akvariet ovanpå så dom inte skulle rymma. CoolOskyldig

Orsak: man backar in i akvarieglaset & skär av sig hälsenan så man inte kan gå & hela vardagsrummet & hallen ser ut som ett slakthus för blodet sprutade ut.
    Syrran sprang i panik till grannen & han skjutsade mig till akuten fick sy 12 stygn.
    mamma fick snudd på panik när hon såg allt blod överallt.

• versan

Prova INTE detta Hemma eller någonstans alls:
    Skaka INTE bort kolsyran från colaflaskan med hjälp av munnen. ( min  systerson gjorde detta)

Orsak: Det bildas världens övertryck & colan sprutar ut genom näsan & munnen & rakt upp i taket golv & väggar.
    & det lilla som finns kvar i flaskan var inge gott längre.
    & få bort dom fläckarna var inte det lättaste sa min syrra.

• versan
    VeronicaNyberg skrev 2011-02-19 13:27:34 följande:
    Gör inte detta hemma; Kolsyra inte färdigblandad saft i sodastreamern!

Anledning; Det blir en explosion med röd saft som sprids över väggar och tak....suck..
    Eller som kompis testade försökte kolsyra mjölk
    Gick inte bra heller.
  • versan
    Lady T skrev 2011-02-19 14:14:13 följande:
    Tack och lov var det inte jag som gjorde misstaget att lämna saxen framme... Det var min mamma...

Hon gjorde dessutom en till miss med samma sax... Nämnda dotter *host* hittade på den en gång till... och en hundralapp... En hundralapp går rätt bra att göra konfetti av....
    hahahahaha.... Kunde hon tejpa ihop den igen så hon fick handla för den.
    Stackars din mamma.
  • versan
    Lady T skrev 2011-02-19 14:18:44 följande:
    Samma treåring som i föregående stories:

Gör inte detta: Lämna ett ljus och en ask tändstickor på köksbordet om du är svårväckt.

Orsak: När din treåriga dotter väl har lyckats få fart på ljuset går hon in och ställer det på sängkanten så att du ska se det när du vaknar. Sedan går dottern ut ur rummet och sätter sig vid bordet och pysslar med annat.

Det är varmt och en mycket skrämmande upplevelse att vakna av att täcket brinner medan du fortfarande ligger under det.
    Nääää men fasen jag hade dött av skräck. Tyst  Shit vad du kostade dina föräldrar i pengar. Guld i mun
  • versan
    Ramborg skrev 2011-02-19 14:34:53 följande:
    Veronica: jag har också testat det där med soda streamern. Man kan ju inte lita på vad de skriver på varningstexten bara så där utan motivering!

Röd saft kan fastna på de mest oväntade ställen i ett kök. Och man kan hitta rester av soda streaming explosion oväntat långt efteråt!
    Nää precis! Man måste ju testa själv.
    så gjorde jag med ägget  i micron med följd av en jätte explosion. Tyst 
    mamma var inte lycklig då på sitt barn.  
  • versan
    Majbarnen skrev 2011-03-03 14:25:10 följande:
    Gör inte detta:
    Ställ upp fritösen med olja i över skåpen i köket.

Anledning: När du ska ta ner den nästa gång kanske fritösen är lite oljig och du tappar taget och får oljan över både dig själv och halva köket. Det kan ta onödigt lång tid att torka upp allt, och hela familjen blir grinig för att maten dröjer så förskräckligt. Dessutom blir ditt hår VÄLDIGT flottigt
    Tipsar! Häll massor av salt på golvet & sen sopar du upp oljan.
    Hehe... råkade ut för utspilld olja på Jobbet en gång & då lärde jag mig hur man ska göra.
  • versan
    versan skrev 2011-03-05 15:31:38 följande:
    Tipsar! Häll massor av salt på golvet & sen sopar du upp oljan.
    Hehe... råkade ut för utspilld olja på Jobbet en gång & då lärde jag mig hur man ska göra.
    Förtydligar Saltet ska hällas PÅ oljan.
    Vänta en stund sedan sopas det upp. Ibland får man göra om samma saltning 2 ggr.
    Om det är myyycket olja.

Okej nu fortsätter vi.

Gör inte detta:
    Bär inte ut glaspanten & glasskroten när det är underkylt regn ute samtidigt

Anledning: Du halkar på den VANSINNIGT hala yttertrappan & slår dig fördärvad medans allt glas flyger runt omkring dig & går i tusen bitar.
    Hände sambon förr året.
    Gissa om han hade ont överallt.
  • versan
    LindaPernilla skrev 2011-03-18 09:44:02 följande:
    Haha! Det där med stålull känner jag igen! Sonen hade satt fast klistermärken på kylskåpet som satt som berg, så skulle gnugga bort med stålull.. Emaljhelvetet försvann det också, och det ser ut som skit på kylen! Men hur fan gör man då, liksom? Förvånad
    Gammal klister får man bort med matolja & gnugga.
    Skulle det inte funka kör med hårtork så limmet mjuknar & sen gnider man bort det från ytan.
  • versan
    Stjärnstoft skrev 2011-03-23 17:39:42 följande:
    Prova inte att gå nerför en ganska brant källartrappa i tofflor med famnen full av saker och en telefon fastklämd mellan öra och axel. Det gör såååå ont när man studsat en tre fyra gånger, gjort en kullerbytta och landat på betonggolvet. Dessutom blir ens bästa vän skitskraj när man plötsligt börjar vråla av smärta och det dunsar och låter i telefonen...
    OOOOajajajajajajajaj... vet precis hur det känns. Stackaren.
    Kika in i mitt krypin alla söta jag behöver mega hjälp.
  • versan
    Aniko skrev 2011-03-18 21:42:57 följande:
    Försök inte lindra svamp i underlivet med tigerbalsam! Jag gjorde det under min förra graviditet för jag tänkte att det funkar ju MIT myggbett så... Kan ju säga att det brände och sved nåt gruvligt och jag fick gå riktigt bredbent till jobbet.
    Kan tillägga att jag "bara" hade smort in lårens insidor och inte det heligaste - tack och lov!

Försök inte sätta tillbaka en tappad tand/plomb med superstarkt lim. Maken gjorde det, vakna dagen därpå med kraftigt svullen läpp och fick söka läkare. Läkaren hade svårt att hålla sig för skratt...
    NEJ men hahaha... fy Fasen vad hemskt... förlåt att jag skrattade men gudars vad hemskt det lät.

Och stackars maken.... vilka historier läkarna skulle kunna bjussa på igentligen.
    Kika in i mitt krypin alla söta jag behöver mega hjälp.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!