Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Prova inte detta hemma!

Gör inte: Popcorn i microvågsugn genom att hälla olja och opoppade majskorn i ett plaskärl.

Därför att: Botten sitter kvar på glasskivan när man lyfter skålen.

Eller en lärdom från en kompis:

Gör inte: Glöm bort att ta av plastförpackingen när du gör micropopcorn.

Därför att : Om du är den ende av 5 som gör den missen så blir du inte bara den enda som inte äter popcorn, du blir dessutom pikad för det under större delen av kvällen.
  • Toboas

En till dök just upp:

Gör inte: Om du har en mysig tv-kväll där yngsta sonen (jag - 5 år) får dricka cola ur ett rödvinsglas och du själv (mamma) dricker rödvin ur ett rödvinsglas - ge inte fel glas till sonen.

Därför att: Den spontana reaktionen från sonen blir att blåsa ut det äckliga rödvinet över soffa, bord och mor.

Å andra sidan har jag fortfarande - 32 år senare - inte riktigt lärt mig dricka rödvin så det kanske kan ses som en form av vaccinering. Glad

• Toboas
    H Raheb skrev 2011-06-17 20:50:30 följande:
    Nä den tanken skulle jag nog inte ens komma på, varför gjorde du det? 
    Gissar att det var för att värma döda råttor till en orm. (Jag hoppas det i alla fall!)
  • Toboas
    Roisin Dubh skrev 2011-08-23 22:21:54 följande:
    Placera inte paketet med Maizena-redning bredvid paktetet med rörsocker i samma skåp.

Anledning: Du förväxlar paketen och ditt morgonte får helt fel smak och konsistens.
    Det påminner mig om en annan miss jag gjort.

Gör inte: Läs slarvigt på förpackningen när du gör drömrulltårta där kakan innehåller potatismjöl och krämen florsocker.

Anledning: Smör med potatismjöl är inte lika sött som vanlig smörkräm och man får slänga hela kakan.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!