Inlägg från: IrenerI |Visa alla inlägg
  • IrenerI

Prova inte detta hemma!

Gör inte - Tina tunnbröd i plastpåsen i micron.

Anledning - De kommer att ryka väldigt mycket och lukta otroligt illa.
    Sedan bör man inte öppna dörren till trappuppgången när man bor på översta våningen. Man får då hämta katten i källaren. Den gillar inte heller illaluktande rök.

Kompisen tinade brödet och öppnade dörren.. jag öppnade åtminstone fönstret. Och hämtade min katt..

• IrenerI

Gör INTE - lämna ungarna inne när dom är 1,5 och 4år medans man själv bär in maten från bilen.

Anledning - När man har burit in allt möter man minsta dottern, går förbi tvärvänder och undrar vad i hela ******
    som hänt. Jo storasyster tyckte hon hade lite lång lugg så hon klippte av allt. Och lilla tjejen hade väldigt långt lockigt hår då.. men ingen lugg.
    Och man minns det sen varje gång man kollar på BB-kortet med minsta syster..

Gör INTE - Åka inlines med katten på axeln bredvid en väg

Anledning - Det kan komma en stooor långtradare och blåsa förbi ganska fort.
    Djupa klösmärken på bröst och axel är inte så skönt.

• IrenerI

Gör INTE - Lämna en balja med diesel med en platta kastad uppe på i garaget.

Anledning - Katten kan kliva på plattan som vickar och katten åker ner i dieseln. Vilket resulterar i att när jag upptäckte katten så vart de snabbt upp till badkaret för att bada katten. Dieselindränkt katt som i övrigt är lite snarstucken är inte lätt att bada.. Ont.
    Och att katt som slickar i sig lite diesel mår inte så bra och är paralyserad i 2 veckor. Samt tappar pälsen och ser ut som en plockad kyckling.

(Hon vart helt återställd dock, nåja hyfsat iaf )

• IrenerI
    Ragnar skrev 2011-02-16 20:03:06 följande:
    Då tror jag handkrämen som våran katt råkade ut för är aningen nyttigare är diesel. Hon verkade ha återhämtat sig redan dagen efter och efter en vecka var pälsen normal igen.
    Jo de var nog inte  så hälsosamt för katten, vet att mamma satt ut henne för att pinka. Gick sedan in och glömde katten nån timma. När hon kom på det och gick för att släppa in henne satt hon kvar på samma fläck.

Men fick ha henne ca 6 år till efter den olyckan och hon fick iaf inga märkbara men av det. En hejare på att ta svalor, ekorrar och skator..
Svar på tråden Prova inte detta hemma!