Inlägg från: Majbarnen |Visa alla inlägg
  • Majbarnen

Prova inte detta hemma!

OMG vilken rolig tråd.
    Jag har skrattkramp i magen och tårar som rinner - och inte kan jag svara i telefon på jobbet! Jag sitter i växeln, så det var inte så bra idé att läsa här på arbetstid

• Majbarnen

Gör inte detta:
    Måla om taket en sommardag och låt fönstret stå öppet över natten. Speciellt inte om du glömmer att släcka lampan...

Orsak: små flygfän dras till ljuset och sätter sig på det nymålade taket, och du får slipa bort döda flugor, myggo o annat smått och måla om hela skiten!

• Majbarnen
    Stjärnstoft skrev 2011-02-17 09:44:35 följande:
    hahahahaha..... och förlåt att jag skrattar..... hahahahahaha

vilken mardröm!!!!!!! 
    tror jag skulle bryta ihop fullständigt 
    Jamen skratta på Det är ju roligt - iaf så här i efterhand. DÅ var det inte riktigt lika kul kan jag väl erkänna...
  • Majbarnen

Jag kan ju även tipsa om en sak som min lillebror testat, fast han var ju ganska liten

Gör inte detta: Sätt på plattan på spisen utan någon kastrull eller gryta på, och känn efter 10 minuter efter om den är varm genom att lägga hela handen på plattan

Orsak: Plattan är vid det tillfället VÄLDIGT varm, och brännblåsor på hela handflatan gör väldigt ont, och man får åka till sjukhuset....

• Majbarnen

Gör inte detta: Skicka ett sms till mannen där du skriver "Kom hem snart, jag är lite kåt" eller nåt ännu värre...

Anledning: Har du döpt mannen till ICE Mannen och din mamma till ICE Mamma i mobilen är det lätt att det hamnar fel, och det blir pinsamt när mamma svarar: Jaha??!

• Majbarnen

Gör inte detta: Rensa vattenlåset under diskbänken och få hjärnsläpp och hälla ut all gegga i - just det, diskhon...

Anledning: Hela skåpet under diskbänken blir fruktansvärt äckligt, och du får torka o torka o torka... Dessutom får du höra talas om det varenda gång familjen ska berätta om pinsamheter man gjort

• Majbarnen

Gör inte detta:
    Ha diarré och använd fööör mycket toapapper utan att spola då o då.

Anledning: Det blir totalstopp i toan.

Gör då inte detta: spola igen, för stoppet löser inte sig själv, utan toan blir proppfull av en vidrig blandning av toapapper och... just det, din egen avföring.

Anledning: inte nog med att det är pinsamt nog att ringa till hyresvärden och felanmäla, utan du måste vara hemma och ta emot servicepersonal. Självklart är det den SNYGGA killen i din ålder som kommer just den gången. Ridå ner

• Majbarnen

Snor en grej från en granne...

Gör inte detta: Beställ "vuxenleksaker" till dig själv ett par dagar innan ett barn i familjen fyller år.

Anledning: När ditt paket kommer med posten på barnets födelsedag så tror barnet att det är till honom, och det blir väääldigt pinsamt att förklara varför det ligger en rosa rabbit i paketet, och vad man har den till

(Som nödlösning kan man ju säga att paketet kommit fel och inte alls var till "vår familj")

• Majbarnen
    versan skrev 2011-02-18 15:19:20 följande:
    Meeen GUUUD så hemskt
    Jag hade dragit en vals direkt att det var en polare som varit över & nu hade du stopp i toan som följd.
    Aldrig jag hade erkännt. Cool
    Så långt tänkte jag minsann inte då, hade inte mycket att säga, gick mest omkring och försökte dölja mitt blossande ansikte
    Men jag erkände å andra sidan inte att det var jag heller, så han trodde säääääkert att det var nån annan vidrig person, höhöhö
  • Majbarnen
    Lady Namárië skrev 2011-02-19 08:42:43 följande:
    Undvik: Om din bebis blir jättedålig i magen när den ligger mellan er i sängen, och bajsar blöjan så full med rinnande bajs att ni får en pöl på madrassen, halvhäng inte bebisen över ena armen för att undvika att få bajs på dig medan din partner springer iväg och hämtar något att torka med.

Orsak: Bebisen kan vara magsjuk och kaskadkräkas över hela dig, din kudde och ditt täcke.

Undvik: Om din bebis har bajsat och kräkts ner hela sängen och din fru, få då inte hjärnsläpp för att du är nyvaken och lalla runt i fem minuter innan du hittar en handduk att torka med.

Orsak: Din fru är nerspydd och kommer att bli aningen irriterad.

Undvik: Om du skall hämta något att torka upp bajs och spyor i sängen mitt i natten, välj då inte en handduk i storleken 30x30 centimeter.

Orsak: Din fru kommer att häckla dig på ett publikt forum.

Härliga småbarnsliv!
  • Majbarnen
    Caroline76 skrev 2011-02-19 09:03:26 följande:
    Gör inte detta hemma: Glöm att skala kiwin innan du skär den i bitar och blandar den i fruktsalladen.

Anledning: Gästerna får lätt känslan av att du har skivat ner en hamster i fuktsalladen då konsistensen blir något hårig.
    Gott, gottgottigottgott
    Kräks
  • Majbarnen
    Mamma Tintis skrev 2011-02-17 22:55:04 följande:
    Prova inte detta: Sätt inte en såg med taggarna uppåt i dörröppningen för att se till att klickgolvet du lägger får en jämn kant mot tröskeln som ska sättas dit...

Anledning: Du kan få en mycket arg fru som river upp foten när hon snubblar på sågen när hon ska gå ut ur rummet! Aj!!

Prova inte detta: Ställ inte hinken med tapetklister uppe på dörren så du ska slippa hålla i den medan du står på en stege och sätter upp bården mot taket i det nytapetserade rummet.

Anledning: Din fru som försöker vara snäll och hjälpa till kan få för sig att stänga dörren så att du ska kunna flytta stegen lite, vilket resulterar i tapetklister på den nytapetserade väggen, nya klickgolvet och mattan som sedan blir väldigt drygt att torka bort. Resultatet blir också att ni blir totalt oense om vems felet var och bården ännu (6 år senare) inte är uppsatt...
    Smart där
  • Majbarnen

Måste ju tipsa om ett par saker som min mamma inte borde gjort:

Gör inte detta:
    Gå med kundvagnen bakom dig om du har en mer vild än tam 2-åring i själva vagnen (inte i sitsen alltså)

Anledning: När du kommit en bra bit på vägen och ungen börjar skrika blir du både uttittad och förvirrad när ungen inte är i vagnen utan hänger på kanten till frysen i andra änden.

Gör inte detta:
    Smäll igen bildörren innan du är helt säker på att du har båda benen inne i bilen. Speciellt inte en varm sommardag.

Anledning: Det gör väldigt ont! Och så får man fula sår och blåmärken på benet som är så tråkigt att gå omkring med en het sommar. Dessutom blir det så pinsamt att berätta för alla som undrar hur man fick skadan!

• Majbarnen

Gör inte detta:
    Ställ upp fritösen med olja i över skåpen i köket.

Anledning: När du ska ta ner den nästa gång kanske fritösen är lite oljig och du tappar taget och får oljan över både dig själv och halva köket. Det kan ta onödigt lång tid att torka upp allt, och hela familjen blir grinig för att maten dröjer så förskräckligt. Dessutom blir ditt hår VÄLDIGT flottigt

• Majbarnen
    versan skrev 2011-03-05 15:31:38 följande:
    Tipsar! Häll massor av salt på golvet & sen sopar du upp oljan.
    Hehe... råkade ut för utspilld olja på Jobbet en gång & då lärde jag mig hur man ska göra.
    Åh tack! Det ska jag tänka på nästa gång det händer
    (OM det mot förmodan händer igen ;.) )
  • Majbarnen
    standby skrev 2011-09-08 08:58:25 följande:
    Gör inte: svara på annons på Blocket via SMS och hör dig för om gåstolen finns kvar, utan att noggrannt kontrollera vad telefonen tycker att gåstolen ska förvandlas till för ord.

Anledning: när du sen får svar undrar du vad i hela friden människan skriver, tills du upptäcker att det är DU som skrivit och frågat om gösfilén finns kvar.

För övrigt kommenterade inte säljaren detta utan svarade bara "nej, tyvärr" Tungan ute    
    Kan inte sluta skratta! Min kollega har en förmåga att skicka roliga felskrivningar till mej, men det här tog priset, och till en okänd människa....
    Galet kul
  • Majbarnen
    standby skrev 2011-09-08 13:09:15 följande:
    Ja och vad som faktiskt kändes lite illa var att i annonsen märkte man att det förmodligen inte var en person med svenska som modersmål som skrivit den så jag hoppas VERKLIGEN inte att hon trodde jag drev med henne.

Telefonen har även föreslagit "manslemmar" när jag ville skriva "majskrokar" samt "sperma" när jag ville skriva ngt helt annat, lite dirty IPhone Tungan ute  
    Haha, så fel det kan bli

Annars kan man ju göra som jag...

Skriva ett snuskigt sms till karl'n, typ: Kom hem för jag är så himla kåt.... och slinta på fingrarna och skicka till ICE Mamma istället för ICE Mannen
    Då kan ni ju bara tänka er hur sugen jag var
Svar på tråden Prova inte detta hemma!