Prova inte detta hemma!
OMG vilken rolig tråd.
Jag har skrattkramp i magen och tårar som rinner - och inte kan jag svara i telefon på jobbet! Jag sitter i växeln, så det var inte så bra idé att läsa här på arbetstid
OMG vilken rolig tråd.
Jag har skrattkramp i magen och tårar som rinner - och inte kan jag svara i telefon på jobbet! Jag sitter i växeln, så det var inte så bra idé att läsa här på arbetstid
Gör inte detta:
Måla om taket en sommardag och låt fönstret stå öppet över natten. Speciellt inte om du glömmer att släcka lampan...
Orsak: små flygfän dras till ljuset och sätter sig på det nymålade taket, och du får slipa bort döda flugor, myggo o annat smått och måla om hela skiten!
Jag kan ju även tipsa om en sak som min lillebror testat, fast han var ju ganska liten
Gör inte detta: Sätt på plattan på spisen utan någon kastrull eller gryta på, och känn efter 10 minuter efter om den är varm genom att lägga hela handen på plattan
Orsak: Plattan är vid det tillfället VÄLDIGT varm, och brännblåsor på hela handflatan gör väldigt ont, och man får åka till sjukhuset....
Gör inte detta: Skicka ett sms till mannen där du skriver "Kom hem snart, jag är lite kåt" eller nåt ännu värre...
Anledning: Har du döpt mannen till ICE Mannen och din mamma till ICE Mamma i mobilen är det lätt att det hamnar fel, och det blir pinsamt när mamma svarar: Jaha??!
Gör inte detta: Rensa vattenlåset under diskbänken och få hjärnsläpp och hälla ut all gegga i - just det, diskhon...
Anledning: Hela skåpet under diskbänken blir fruktansvärt äckligt, och du får torka o torka o torka... Dessutom får du höra talas om det varenda gång familjen ska berätta om pinsamheter man gjort
Gör inte detta:
Ha diarré och använd fööör mycket toapapper utan att spola då o då.
Anledning: Det blir totalstopp i toan.
Gör då inte detta: spola igen, för stoppet löser inte sig själv, utan toan blir proppfull av en vidrig blandning av toapapper och... just det, din egen avföring.
Anledning: inte nog med att det är pinsamt nog att ringa till hyresvärden och felanmäla, utan du måste vara hemma och ta emot servicepersonal. Självklart är det den SNYGGA killen i din ålder som kommer just den gången. Ridå ner
Snor en grej från en granne...
Gör inte detta: Beställ "vuxenleksaker" till dig själv ett par dagar innan ett barn i familjen fyller år.
Anledning: När ditt paket kommer med posten på barnets födelsedag så tror barnet att det är till honom, och det blir väääldigt pinsamt att förklara varför det ligger en rosa rabbit i paketet, och vad man har den till
(Som nödlösning kan man ju säga att paketet kommit fel och inte alls var till "vår familj")
Måste ju tipsa om ett par saker som min mamma inte borde gjort:
Gör inte detta:
Gå med kundvagnen bakom dig om du har en mer vild än tam 2-åring i själva vagnen (inte i sitsen alltså)
Anledning: När du kommit en bra bit på vägen och ungen börjar skrika blir du både uttittad och förvirrad när ungen inte är i vagnen utan hänger på kanten till frysen i andra änden.
Gör inte detta:
Smäll igen bildörren innan du är helt säker på att du har båda benen inne i bilen. Speciellt inte en varm sommardag.
Anledning: Det gör väldigt ont! Och så får man fula sår och blåmärken på benet som är så tråkigt att gå omkring med en het sommar. Dessutom blir det så pinsamt att berätta för alla som undrar hur man fick skadan!
Gör inte detta:
Ställ upp fritösen med olja i över skåpen i köket.
Anledning: När du ska ta ner den nästa gång kanske fritösen är lite oljig och du tappar taget och får oljan över både dig själv och halva köket. Det kan ta onödigt lång tid att torka upp allt, och hela familjen blir grinig för att maten dröjer så förskräckligt. Dessutom blir ditt hår VÄLDIGT flottigt