Inlägg från: Lufsan |Visa alla inlägg
  • Lufsan

Prova inte detta hemma!

Gör inte detta hemma:

Misstag cayennpeppar för kanel när du ska baka äppelpaj åt socialtjänst tanterna som ska komma på hembesök. 
    (min kära mor)
     Andledning: Du får inget försörjningsstöd

Sätt inte i alla sladdar när du städar, bara för att det ser "snyggare" ut då.  
    Anledning: Du råkar sätta i våffeljärnet som stod framme sen kvällen innan och vaknar dagen efter med ett rökfyllt hem.
    (Min bästa vän gjorde detta hemma hos mig)

Lämna aldrig dina svärföräldrar med ansvar för kaffet, om de är innerstads bor.

Anledningen: De har aldrig gjork kaffe i en kaffebryggare tidigare. När du återvänder till köket har, den äkta 70-tals, bryggaren svämmat övet med kaffe sump.

Låt aldrig en av din sambos vän hjälpa till när du ska göra rent efter kaffeinsidenten.

Anledning: Han kan då få för sig att det är en bra idé att bara spola av bryggaren under kranen. Bryggaren går aldrig att använda igen.   

• Lufsan
    Gå inte upp för att göra kaffe en alldeles för tidigt på morgonen.

Anledning: Du är inte tillräckligt allert och sätter på kaffebryggaren utan att ha ställt in kannan och när du ska skynda dig för att göra det så tappar du kannan som går i tusen bitar.
    Detta är speciellt otrevligt om du trampar i glaset och inte har något kaffe kvar alls.  

Ta aldrig med dig hunden till tvättstugan.

Anledning: Medan du står och svär över att grannen har snott ditt torkrum och att alla dina kläder är blöta inser du att hunden står och pinkar en mot väggen.

Använd inte heller tvättstugans mopp för att tora upp kisset. Eftersom att det inte finns något rengörningsmedel och moppen inte är använd på 10 år så säger det "slurp" och sen spelar det ingen roll hur mycket du sjöljer den, moppen kommer fortfarande stinka piss.

Att göra om du mot förmodan gör allt detta:

När sambon några veckor senare följer med dig ner i tvättstugan för att tvätta. Och han anmärker att det verkligen luktar piss. Skyll på grannen som slänge ut tvätten 
  • Lufsan
    Prova inte detta: Ha sex i badrummet, och ta stöd utav handfatet. 

Anledning: Det går i tusen bitar och det forsar ut vatten. Samt att du får jävligt svårt att förklara för morsan vad det var som hände.

(min bästa vän 16år då)

Om detta motförmodan skulle hända dig. Säg inte att du ställde dig på handfatskanten för att nå någonting över på hyllan över spegeln, som inte finns.  
  • Lufsan

fy fan vad vidrigt! Stackars dig! Om det var du!
    Men hysteriskt roligt! 

• Lufsan

Gör inte: Ha ett vattenglas på byrån bredvid sängen om du har en kattunge. 

Anledning: Katt ungen tyckter att vatten glas är roliga och välter det över dig.

Tänk inte: nästa natt att nu har nog katten lärt sig. För det händer igen och igen och igen. 

Svar på tråden Prova inte detta hemma!