Inlägg från: Amazina |Visa alla inlägg
  • Amazina

Prova inte detta hemma!

Gör inte: Lägg inte plånboken på biltaket när du ska hoppa in i bilen.
    Orsak: Du kan glömma den där och köra iväg. Gör inte: Låt inte maken packa handbagageväskorna till flygresan hem efter jul.
    Orsak: Han kan råka lägga köttyxan/hammaren han fick i julklapp i ditt handbagage och du får svara på en massa konstiga frågor i säkerhetskontrollen.
  • Amazina

Om du mår väldigt illa under graviditeten, sitter vid köksbordet och märker att du måste spy och inte kommer hinna till toaletten... Sätt dig då hellre ner på golvet och kräks lite försiktigt i en hög.

Gör inte: Spring inte genom köket och sprayspy i en fontän genom stängd mun.

Orsak: Det blir väldigt jobbigt och äckligt att sedan städa hela köket, golv, väggar och tak fritt från spya!! En liten pöl hade varit betydligt lättare!

• Amazina
    Linda1976 skrev 2011-02-22 18:35:36 följande:
    Gör inte detta: Ta ett elegant svanhopp ut ur duschen.

Anledning: Man kan fastna med stortån i brunnen, vilket resulterar i ett djupt sår på stortån. Det gör inte bara svinont - jag vet inte vilja skor jag ska ha på mig på jobbet. Kan man ringa å sjuka sig för att man har ont i stortån?  
    Detta är alltså aktuellt just nu??
    Haha, har du inga sådana där snygga Foppatofflor?? Flipflops??
    Vad jobbar du som?
  • Amazina
    Lady T skrev 2011-02-25 09:32:13 följande:
    Idomin/Inotyol är tydligen också två riktiga höjdare... Dem har jag dock aldrig testat själv :p
    Eller proteslim...
  • Amazina
    Theta skrev 2011-03-01 12:19:24 följande:
    Testa inte:
    Bli inte pilsk i affären och få för dig att asgrabba din partner.

Anledning:
    Du kan få tag i fel rumpa, och blicken du får när du står där höggravid och pilsk säger "Fy fan vad du är dum i huvudet", det är lite pinsamt.
    Det gjorde jag på ett bröllop... Jag var lite i gäsen och skulle ge min man ett ordentligt tag i häcken bakifrån. Tar typ sats när jag går förbi honom och fullbordar mitt uppdrag... på fel man... Det var någon annan i lika dan mörkgrå sidenkostym... Det var lite skämmigt... 
  • Amazina
    lalasmama skrev 2011-03-02 21:39:58 följande:
    Gör inte: stäng in lilla kattungen i köket första natten....

Anledning: hon är med all säkerhet spårlöst försvunnen på morgonen...

Varför: mini katten har hittat en mini mini öppning vid sidan av o under köksskåpen o krupit in där o försvunnit in i utrymmet under köksskåpen...

Gör inte: vad som helst för att få ut henne..

Varför: det blir svårt att förklara för hyresvärden varför du slitit sönder delar av köket o väggen intill...

Tur man har en händig pappa..
    Stackars kissen!!

För några månader sedan var det ju en fyraåring som spolade ner en kattunge i toaletten någonstans i Sverige. Katten överlevde och man kunde tydligen höra den jama från något rör någonstans... Så de kunde helt enkelt inte göra annat än att riva upp HELA badrumsgolvet, lokalisera röret och plocka ut kissemissen...
Svar på tråden Prova inte detta hemma!