Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Prova inte detta hemma!

Prova inte att rosta hårtbröd "bara för att se vad som händer".

Anledning : Det luktar fan i hela lägenheten, brödrosten brinner & man får en rejäl utskällning av sambon..

• LindaPernilla

Prova inte försöka släppa en liiiiiiiiten smyg-fis när du träffar din pojkväns föräldrar för första gången.

Anledning : Det blir aldrig en smygfis, utan en riktig jävla brakar-prupp & du vill typ bara... dö!

• LindaPernilla
    Mamma till S skrev 2011-02-28 23:01:30 följande:
    hahahahahahahahaha
    förlåt men kan verkligen inte sluta skratta ;D
    måste ha varit lagom pinsamt
    Haha, ja.. det var lite jävligt! Och jag får höra om det än idag.. är 4 år sedan jag träffade dom första gången! ;)
  • LindaPernilla
    Undvik detta : Komma hem på fyllan & stoppa ner hemnycklarna i brevlådan INNAN du låst upp ytterdörren med ursäkten "skulle bara prova om nycklarna fick plats genom brevlådan".

Anledning : Du får ringa den enda som har extranyckel - din mamma som bor två mil ifrån dig. Hon blir lagomt glad över samtalet 02.30 på natten när hon ska upp & jobba klockan 7
  • LindaPernilla

Gör inte : Damma av en hög bokhylla ståendes på en dator-stol med hjul.
    Anledning : Stoljäveln rullar iväg & du ligger på golvet med trasan i fejset & svär!

• LindaPernilla
    Undvik : Sitta på balkongen och prata med din mamma i telefonen om hur förjävligt det var på ditt senaste sjukhusbesök, då du fick en kamera uppkörd i röven och hade diarré flera dagar efteråt.

Anledning : Din granne som bor under börjar titta konstigt på dig varje gång ni möts i trappuppgången & när hon sedan lägger till dig på facebook så har hon skrivit "trevligt att höra på grannens sjukhusbesök.. där försvann min aptit inför middagen ikväll" på sin sida.
  • LindaPernilla

Gör inte : Anta att det är din polare som plingar på dörren då ni pratat 10 minuter innan om att hon var påväg.
    Anledning : Stackars brevbäraren som ville lämna ett paket som inte gick ner i brevlådan blir ganska paff när du sliter upp dörren & säger "NÄ, JAG SKA FAN IN'T HA NÅ JULTIDNINGAR..." och slår igen dörren.

• LindaPernilla
    linan235 skrev 2011-03-18 00:56:37 följande:
    1. Låt aldrig någon på fyllan limma fast ett busskort på din kylskåpsdörr.

Anledning: Det sitter som berget dagen efter och för all framtid.

2. När du sen ska flytta och du i din hysteri ska få bort kort och limrester: Använd inte stålull för att gno!

Anledning: Limmet försvinner, men det gör även kylskåpsemaljen.
    Haha! Det där med stålull känner jag igen! Sonen hade satt fast klistermärken på kylskåpet som satt som berg, så skulle gnugga bort med stålull.. Emaljhelvetet försvann det också, och det ser ut som skit på kylen! Men hur fan gör man då, liksom? Förvånad
Svar på tråden Prova inte detta hemma!