Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Prova inte detta hemma!

Prova inte: att stå på en köksstol med en lös dyna när du ska sätta upp gardiner.

Anledning: Dynan glider garanterat av stolen, och du följer efter.

Prova inte heller: att krampaktigt hålla dig fast i gardinstången och ta emot dig med hakspetsen när du glider av stolen.

Anledning: du riskerar att slå av en halv tand och dessutom få ett stort jack i hakan när du landar på parkettgolvet.

Skäms

Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Ankaja skrev 2011-03-02 11:09:06 följande:
    Undvik: att springa med safttillbringaren.

Anledning: saften skimpar över, du kliver i pölen, halkar, flyger ett par meter och landar i öppna spisen.

En annan bieffekt är att golvet blir mycket kladdigt, även efter att du har skurat det tre gånger.

Detta hände på släktkalaset igår och jag kan idag ståta med en brännblåsa, skrapsår och ett otal blåmärken och ett sårat ego. Det positiva var att jag äntligen hade något att skriva om i den här tråden! Skrattande
    Hahaha! SorryTyst, men det lät så kul!

Gissar jag rätt om jag säger att det är egot som är värst sårat?
  • JuliaåRonjasmammis
    Nech skrev 2011-03-02 21:50:51 följande:
    Gör inte: Skala av papperet på chokladbitarna och göm i hålen på LEKSVIK-bordet för att vara smart och ha dem osynliga ifall stora barnet kommer ut från sitt rum helt plötsligt.

Varför inte? Hunden hittade en liten "skatt" när matte hämtade något i köket. Matte blev nästan helt utan. OPS.
    Det är du och min man då...

Gör inte; gift dig med en chokladoholic, lägg inköpta After Eight-askar i skåpet bredvid frukostflingorna och lita på att chokladen är intakt sålänge plasten sitter kvar.

Anledning; när du har glöggparty eller får oväntat folk på besök och bestämmer dig för att bjuda på läckerheterna, då är asken utåt sett helt orörd, men inuti är den tom på choklad och full av tomma kuvert. Någon har pillat upp plasten runtom med typ en hårnål och lirkat ut chokladen, sen stoppat tillbaka kuverten, lagt om plasten och sen ställt asken så att den öppna sidan står inåt väggen.
  • JuliaåRonjasmammis

Gör inte: försök vara smart och ta den bil med mest bensin i för att slippa tanka när du ska till Bilbesiktningen.

Anledning: man blir förmodligen rätt dumförklarad när man dyker upp i en Renault istället för en Toyota. Själv hade jag "tur" och kom på halvvägs vilken tabbe jag hade gjort.

Gör däremot: ring upp din man och tala om hur klantig du är i ovanstående situation.

Anledning: han kommer, mellan skrattattackerna, att kunna meddela dig att du inte riskerar att missa besiktningstiden eftersom den inte inträffar förrän två dagar senare.

Skäms

• JuliaåRonjasmammis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-03-15 17:04:17 följande:
    Gör inte: försök vara smart och ta den bil med mest bensin i för att slippa tanka när du ska till Bilbesiktningen.

Anledning: man blir förmodligen rätt dumförklarad när man dyker upp i en Renault istället för en Toyota. Själv hade jag "tur" och kom på halvvägs vilken tabbe jag hade gjort.

Gör däremot: ring upp din man och tala om hur klantig du är i ovanstående situation.

Anledning: han kommer, mellan skrattattackerna, att kunna meddela dig att du inte riskerar att missa besiktningstiden eftersom den inte inträffar förrän två dagar senare.

Skäms
    Inte riktigt hemma, men iaf.
  • JuliaåRonjasmammis
    Ramborg skrev 2011-03-15 17:21:12 följande:
    Lysande Kimpossible... Får du höra det där av maken ibland efteråt?
    Det där och mycket annat. Men han är numera luttrad, och jag är stolt medlem i Tankspriddas Riksförbund!
Svar på tråden Prova inte detta hemma!