Inlägg från: lelodi |Visa alla inlägg
  • lelodi

Prova inte detta hemma!

Gör INTE detta: Bär en form lasagne direkt på ett grytunderlägg i metall.

Andledning: Glas glider bra mot metall, lasagnformen glider av och du får torka hela köksgolvet... Detta gäller även andra material som har lite friktion mellan.

Gör heller inte detta: Glöm att kolla i backspegeln innan du backar ut ur en carport med fjärrkontroll.

Anledning: Postbilen kan ha ställt sig utanför och du får skriva skade anmälan utan att egentligen kört hemifrån...

• lelodi
    icelolly skrev 2011-03-14 21:47:26 följande:
    Gör inte: Ställ försiktigt ner din pappersmugg med latte to go i handväskan för att kunna smuggla på den på bussen.

Varför: Du glömmer ju såklart att du har en pappersmugg med kaffe i väskan och upptäcker det först när du kommer hem och undrar varför det luktar så konstigt i hallen och för att väskan och dess inenhåll aldrig blir sig likt igen.
    Hahaha, en del straffar Gud mesamma!
  • lelodi
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-03-15 17:04:17 följande:
    Gör inte: försök vara smart och ta den bil med mest bensin i för att slippa tanka när du ska till Bilbesiktningen.

Anledning: man blir förmodligen rätt dumförklarad när man dyker upp i en Renault istället för en Toyota. Själv hade jag "tur" och kom på halvvägs vilken tabbe jag hade gjort.

Gör däremot: ring upp din man och tala om hur klantig du är i ovanstående situation.

Anledning: han kommer, mellan skrattattackerna, att kunna meddela dig att du inte riskerar att missa besiktningstiden eftersom den inte inträffar förrän två dagar senare.

Skäms
    Jag dööööör, hahahahaha!
  • lelodi
    LindaPernilla skrev 2011-03-17 11:18:30 följande:
    Gör inte : Anta att det är din polare som plingar på dörren då ni pratat 10 minuter innan om att hon var påväg.
    Anledning : Stackars brevbäraren som ville lämna ett paket som inte gick ner i brevlådan blir ganska paff när du sliter upp dörren & säger "NÄ, JAG SKA FAN IN'T HA NÅ JULTIDNINGAR..." och slår igen dörren.
    Påminner mig om en annan grej....

Gör inte: Skräm din kompis när denne varit på en allmän toalett.
    Anledning: Det kan hända att du inte kom ihåg exat vilken toalett din vän valde och i stället skrämma slag på ett barn vars mamma blir mer än lovligt förbannad över att sonen förmodligen traumatiserats för all framtid....
  • lelodi
    Emmies mamma skrev 2011-06-19 19:21:22 följande:
    Gör inte detta: Försök inte spela hjälte och fånga in grannens rymningabenägna kanin klockan fem på morgonen när du ska åka till jobbet.

Anledning: Grannarna blir väldigt förvånade när deras kanin plötsligt delar bur med en liten hare!
    Hahahaha, den här var ju roligast! Hur FAN fick du tag på haren?!
Svar på tråden Prova inte detta hemma!