Inlägg från: FruBerg |Visa alla inlägg
  • FruBerg

Prova inte detta hemma!

Prova inte detta hemma: steka falukorv i kastrull efter att stekpannans teflon släppt och du inte kan använda den...

din man kanske börjar steka, men ger upp.. Det är ett tecken på att det är problem påväg..

Vad händer då när du tar över, och bytt till en "bättre" större kastrull eftersom det är massa fastbränt äckelkorv-bös i den maken använde? Jo, trots stora mängder steksmör och kort tid mellan korvvändandet, så bränner såklart helveteskorven fast! Och när du försöker skrapa bort det äckliga svarta korvböset, för att försöka igen,( med ännu mera steksmör) då upptäcker du att det blir mer och mer svart, som sitter stenhårt.. Och vaarför är stekspaden så konstigt böjd?? Jo fanskapet har ju såklart smält... :( ville ju bara Ha lite snabblagad middag efter en lång dag :(

Nöjde mig tillslut med att använda den första kastrullen(urdiskad såklart) med massa steksmör och en träslev som jag vevade runt korvskivorna med så dom åtminstonne blev lite fesljumna... Omöjligt att få färg på dom utan att färgen satt kvar i kastrullen :-/

• FruBerg

Gör inte: Ha inte för vana att klappa lite mysigt på din make när du går och lägger dig på kvällen, även om det bara är på axeln eller så...

Anledning: du kanske börjar göra det i sömnen också...
    Plötsligt en dag kanske din make vaknar med din hand mellan skinkorna och inte är så jätteglad, och du själv blir nog hyfsat äcklad när du flera timmar efter att du vaknat får veta detta...
    Usch!

• FruBerg

Haha Ne inte skavfötters.. Om jag inte snurrat iväg i sömnen... Kroppen har ju tydligen egen vilja när jag sover.. Så vem vet?? Får väl fråga maken imorgon ;)

Svar på tråden Prova inte detta hemma!