Prova inte detta hemma!
Gör inte: Stå längst upp på en snöhög med en unghund i kopplet och få för dig att kasta en snöboll.Orsak: Det gör ont att fara efter en galen hund nerför en 3 meter snöhög. Fråga mig heller inte varför jag stod där uppe från första början.
Gör inte: Låta din mamma kasta en snöboll när du står längst upp i en brant backe med ovan nämnda hund.
Orsak: Det gjorde precis lika ont som gången innan.
Gör inte: Smeta leverpastej blandat med avmaskningsmedel på din kattunges tassar i tron om att denne gladerligen kommer att slicka i sig allt.
Orsak: Katten är inte det minsta intresserad av leverpastejen utan hinner hoppa runt i den splitter nya skinnsoffan och lämnar fina prydliga tassavtryck i hela soffan.
Gör inte: Måla om med en kattunge lös i rummet.
Orsak: Det är väldigt jobbigt att jaga katten som lämnar vita tassavtryck över vårt fina gamla trägolv.
Min favorit som dock inte har med hemmet att göra:
Gör inte: Supa skallen av dig när du dagen efter ska på sightseeing i en trång väldigt varm buss.
Orsak: Det är väldigt pinsamt när din mamma sitter med din solhatt i knät medan du spyr i den och att bussen sedan måste stanna pga dig och din mamma springer ut med spyan rinnande i hela bussen. Gör speciellt inte detta om du dessutom inte vill ha applåder för ditt konstverk.