Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Prova inte detta hemma!

Låt inte: Dina 3 åringar leka obevakat med en klädvårdsrulle (klisterpapper).

Orsak: De kan rulla ut den över halva vardagsrumsgolvet och din nya tvhylla. Det skitsvårt att få bort pappret,och kvar blir en flera meter lång och decimeterbred reva i trägolvet som dessutom innehåller nog med klister för att fälla ett par livliga 3 åringar. Klisterormen går inte bort och du måste hålla 3 årskalas med den på golvet. Tillslut får du bort den genom många många timmars suddande och det är ett rent mirakel att inte hyresvärden kräver dig på betalning när du flyttar.

Dådet skedde i september förra året men det var först i början av april i år jag fick bort de sista resterna på min tv hylla.

• sagoskog

Gör inte: Sätt igång en kastrull med olja i och gå därifrån medans den "värmer upp sig".

Gör inte: Glöm bort att du håller på att koka (sterilisera) menskoppen och när du upptäckt det, ställ ut den brinnande kastrullen på balkongen som har en utomhusmatta (sån där grön ni vet).

Orsak: Förutom diverse rök- och bränn/smältskador så dröjer det väldigt länge innan grannarna återfår förtroendet för dig..

Gör inte: Krocka med en geting på din vänsterhand när du är ute och åker eu-moppe en solig sommardag.

Orsak: Fingret svullnar upp såpass att du kan dra av flagnadhud resten av veckan och för att inte tala om hur jävla ont det gör.

Gör inte: Bli inte getingstucken mellan vigsel- och förlovningsringen.

Orsak: Det blir väldigt svårt att få av sig ringarna. (Hände min mamma).

Håll fingrarna borta från getingar helt enkelt.{#emotions_dlg.flower}

• sagoskog

hm, jag igen.. ursäkta, jag måste helt enkelt varit med om ovanligt mycket dumt.

Gör inte: Tappa koncentrationen när du ska lägga linserna i blöt inför natten, trots att du har gjort det 3 miljoner gånger tidigare.

Orsak: Lactacyd fungerar inte som linsvätska. (Hände mitt ex och dåvarande sambo).

Svar på tråden Prova inte detta hemma!