Inlägg från: Dojle74 |Visa alla inlägg
  • Dojle74

Prova inte detta hemma!

Gör inte detta hemma: Ifall flaskan för handiskmedlet gått sönder av nån anledning så förvara inte diskmedlet i en läskdrycksflaska med färgat glas.

Anledning: Förr eller senare tar nån ett smakprov ur flaskan. I det här fallet jag själv som glömt vad som fanns i den.

För ni som undrar så smakar diskmedel som det luktar och bränner utav h*****e på tungan. Sprit bränner inte genast utan först efter några sekunder, diskmedel gör det omedelbart.

• Dojle74

Ifall du köper mat utomlands, speciellt kött och fiskprodukter så om det är tillåtet så förvara det i handbagaget. Men du behöver inte oroa dig, när ditt försenade bagage innehållande valkött anländer till din flygplats 4 veckor försenat kommer dom att leverera ditt bagage hem till dig omedelbart. Min fd chef berättade denna historia...

• Dojle74
    Mamma till 7 skrev 2011-02-17 10:20:15 följande:

Gör inte detta: ställ in ett urinprov i en mugg med lock i kylskåpet

Orsak: Du kan dricka upp det i tron att det är äppeljuice och bli väldigt äcklad över att dricka din pappas kiss. (var min bror som gjorde detta)

Gör inte detta: lämna popcorn obevakade i mikron

Orsak: Mikron blir förstörd och luktar bränt i flera månader

Spräckte mikrovågstallriken med en Lidls popcornpåse trots att tiden var rätt inställd. Orsak, vi har 800 Ws ugn medan tiden var för 650 W.
  • Dojle74

Ansa eller såga ner hagtornsträd eller -häck utan tillgång till pincett och desinfektionsmedel... Taggarna är inte giftiga MEN utgör en utmärkt grogrund för bakterier(dom är faktiskt utformade som "bakteriemagneter") och punktsåren gör att bakterierna lämnar kvar under huden. Jag kunde inte röra min tumme på en vecka och den VÄRKTE ordentligt ett par dar men på diverse internetforum talar folk om livslånga handikapp. Så när barnen kom till så sågade jag ner skiten, inte ansade som jag gjorde första gången, utrustad med pincett och Betadine, inga problem....

• Dojle74

Borra hål i ett plastlock som du håller i handen. Funderar om ärret mest liknar en "8" eller ett "&"-tecken såhär 5 år efteråt...

• Dojle74
    Black roses skrev 2011-06-28 23:36:49 följande:
    Ok, ok.. Har har ni en dagsfarsk da...
    Lite ackelvarning utfardas dock...

Ga inte ut med trimmern utan att kolla att aldste grabben(Snart 19) plockat upp efter hunden nar han var ute med den...
    Anledning.. Kanns sadar lagom halvmysigt att fa hundskit uppskvattandes i bade ansikte och pa resterande kropp nar man missar den farska hundskiten som doldes av graset...

Anledning 2... Det ar sadar lagom skoj att vara tvungen att stalla sig och skolja av bade bil etc som skvatts ner av denna samma hundskit, sa man inte bara kan slappa allt och ga in, ta en dusch och vagra gora mer idag..
    Jaklar vad hundskit kan racka langt om jag far saga sa....
    Använder numera alltid skydhjälm med vältäckande visir när jag trimmar av ovannämnda orsak...
  • Dojle74

Gör inte detta hemma: Städa ur ett gammalt hus, hitta en ölflaska med etikett från 1955 och skrivet glas-is(hittade inte på google) på etiketten, en brun tjockflytande vätska, mao okänt innehåll. Tycka att denna flaska ser häftig ut och ta hem dem för att använda som nån sorts inredningsdetalj(min sambo gillar att inreda med allt möjligt krimskrams). Och när väl hemma slå ut detta okända innehåll i vasken i diskbänken i köket.

Orsak: Den fruktansvärda stank som uppstod när flaskan innehåll lämnade flaskan är obeskrivlig, men nån lösringningsmedelsbaserad vätska var det, kanske 60 år gammal fernissa? Hursomhelst så förstår jag inte hur min sambo kunde stå där över köksvasken och försöka göra rent sina händer och vasken utan att börja spy för jag blev på riktigt illamående av stanken som fyllde huset. Det satt som snabblim och varken rengöringsmedel eller aceton bet på det. Fläckarna som min sambo fick på händerna fick nötas bort som målarfärg eller snabblim.

Hela familjen tvungen att utrymma huset pga stanken och åka till butiken och köpa lite lackbensin för det var det enda som skulle hjälpa att få vasken rengjord. Tillbaka i huset så hade stanken lagt sig lite eller så hade jag vant mig för den lukten satte sig ÖVERALLT(sambos kläder och händer som jag hade lite problem med att känna lukten av på vägen till och i butiken). Så med rotborste och lackbensin fick jag vasken rengjord. Proppen var av nyare modell ni vet med ovala hål i metall som man trycker ner i vasken, den slapp jag inte riktigt åt med lackbensinen så den fick en egen plastburk med bensin att simma i i garaget en stundså där luktade det bensin i några dar. Rengjord även avloppet under köksvaken så långt ner jag slapp men ännu en vecka efter så kan et komma upp små dunstar av stanken när man spolar vatten varsomhelst i huset.

You and me, time and space. You watch us run!
Svar på tråden Prova inte detta hemma!