Inlägg från: Drömmarmamman |Visa alla inlägg
  • Drömmarmamman

Prova inte detta hemma!

Vilken underbar tråd! Har läst igenom ALLA 644 inlägg nu! Måste ju få bidra lite:

Gör inte: Ha sex med din kille som väger 120 kg och är 165 cm lång i din säng på ovanvåningen med massa levande ljus tända. Två anledningar.

Anledning 1: Ni kan försöka er på ställningar som gör att ribbotten i sängen ger vika.

Anledning 2: När ribbotten ger vika råkar du putta ner en kudde rakt ner på ljusen, masageoljan och alla kinky grejor ni använt till förspel.

Summa: Av dånet som blev av ribbottens brakande och era skrik när kudden fattar eld kommer din pappa uppkutande för trappan och sliter upp dörren. Där står ni, så som gud skapade er, du försöker skyla dig lite med den sönderbrända, nu släkta kudden i handen, drypande av olja, bredvid en ihopsjunken säng och ett virrvarr av blöta ljus (då ni slängt vatten över det), samt en naken pojkvän.

Detta hände inte mig men en polare:)

Gör inte: Ställ inte fritösen på en platta på spisen, och en kastrull ris på den andra. 3 Anledningar.

Anledning 1: Det finns risk för att du sätter på fel platta och upptäcker det först när du tycker att fritösen står lite märkligt långt ner över plattan, samt att riset inte börjar koka.

Anledning 2: Du kommer bli häcklad av din fru, då du i många ÅR innan dess alltid kollat och ibland förmanat henne att aldrig sätta på den platta du vanligtvis ställer fritösen på. Dvs du har kollat henne supernoga så hon inte gör just det misstaget du gjort.

Anledning 3: Medan du står och skrapar smält plast från spisplattan med stålborste och en kökskniv kan frun sitta och skratta åt dig, högt.

Min man gjorde detta:)

Gör inte:
    Köp inte en ny finare plastskärbräda precis innan svärmor ska komma på besök och bo några dagar. 3 anledningar.

Anledning 1: Ni har inget naturligt ställe att lägga den på.

Anledning 2: När svärmor ska ställa undan den när ni inte är i köket vet hon inte vart hon ska ställa den, utan lägger den så den blockerar utblåset till ugnen ovanpå spisen, och ugnen är självklart påslagen för dagens middag. Resulterar i ett snyggt hål rätt igenom den splitternya skärbrädan och smält plast över hela spisen.

Anledning 3: Svärmor tror att hon inte är skyldig er en ny, utan tror att kommentaren; "Jamen jag visste ju inte vart jag skulle lägga den!" räcker.

Jag återkommer om jag kommer på några fler:) Keep on writing!

• Drömmarmamman
    Drömmarmamman skrev 2011-06-21 19:35:14 följande:
    Vilken underbar tråd! Har läst igenom ALLA 644 inlägg nu! Måste ju få bidra lite:

Gör inte: Ha sex med din kille som väger 120 kg och är 165 cm lång i din säng på ovanvåningen med massa levande ljus tända. Två anledningar.

Anledning 1: Ni kan försöka er på ställningar som gör att ribbotten i sängen ger vika.

Anledning 2: När ribbotten ger vika råkar du putta ner en kudde rakt ner på ljusen, masageoljan och alla kinky grejor ni använt till förspel.

Summa: Av dånet som blev av ribbottens brakande och era skrik när kudden fattar eld kommer din pappa uppkutande för trappan och sliter upp dörren. Där står ni, så som gud skapade er, du försöker skyla dig lite med den sönderbrända, nu släkta kudden i handen, drypande av olja, bredvid en ihopsjunken säng och ett virrvarr av blöta ljus (då ni slängt vatten över det), samt en naken pojkvän.

Detta hände inte mig men en polare:)

Gör inte: Ställ inte fritösen på en platta på spisen, och en kastrull ris på den andra. 3 Anledningar.

Anledning 1: Det finns risk för att du sätter på fel platta och upptäcker det först när du tycker att fritösen står lite märkligt långt ner över plattan, samt att riset inte börjar koka.

Anledning 2: Du kommer bli häcklad av din fru, då du i många ÅR innan dess alltid kollat och ibland förmanat henne att aldrig sätta på den platta du vanligtvis ställer fritösen på. Dvs du har kollat henne supernoga så hon inte gör just det misstaget du gjort.

Anledning 3: Medan du står och skrapar smält plast från spisplattan med stålborste och en kökskniv kan frun sitta och skratta åt dig, högt.

Min man gjorde detta:)

Gör inte: Köp inte en ny finare plastskärbräda precis innan svärmor ska komma på besök och bo några dagar. 3 anledningar.

Anledning 1: Ni har inget naturligt ställe att lägga den på.

Anledning 2: När svärmor ska ställa undan den när ni inte är i köket vet hon inte vart hon ska ställa den, utan lägger den så den blockerar utblåset till ugnen ovanpå spisen, och ugnen är självklart påslagen för dagens middag. Resulterar i ett snyggt hål rätt igenom den splitternya skärbrädan och smält plast över hela spisen.

Anledning 3: Svärmor tror att hon inte är skyldig er en ny, utan tror att kommentaren; "Jamen jag visste ju inte vart jag skulle lägga den!" räcker.

Jag återkommer om jag kommer på några fler:) Keep on writing!
    ny skärbräda dvs
  • Drömmarmamman

Ja just det ja.

Gör inte: Sov inte naken om du vet med dig själv att du bara måååååste upp och kissa på morgonen med gäster som sover på bäddsoffan i vardagsrummet (direkt syn till vår sovrumsdörr). I sömnen kan du som sagt råka glömma att du har gäster och närpå kliva ut spritt språngande om inte frugan hinner vakna och registrera att du gick ut utan att ta på dig något:)

• Drömmarmamman
    Aniko skrev 2011-06-25 11:06:18 följande:
    Drömmar amman - eh det måste varit en rund kille minst sagt!! (120 kg på 165 cm??)
    Jepp, det var hennes grej sa hon alltid. Hon hade inte haft en enda kille som var över 175 eller vägt under 100 kg... Sen om det var sant vet jag inte, men de killar hon träffade när vi var polare stämmde in i alla fall.
  • Drömmarmamman
    Lady Namárië skrev 2011-06-29 08:16:25 följande:
    Om du är ensam hemma med tre barn (6 år, 2 år och 11 månader) och det är uppåt 30 grader varmt ute kan det tyckas vara en jättebra idé att låta de två äldsta plaska med vatten i hinkar och leka med vattenspridaren medan du går in med den värmeslöa bebisen och duschar henne i svalt vatten.

Det är det inte.

Orsaker:

1. De äldre barnen glömmer dina förmaningar i smma ögonblick du gått in, och förvandlar sandlådan till ett sjö av gegga.

2. Tvååringen klampar genom huset för att visa upp sin nya geggkostym, och skriker som en gris när du bär ut honom för att skölja av dem med vattenslangen.

3. Tvååringen rymmer till skogs för att slippa bli avsköljd. Du kan välja på att lämna bebisen ensam inne på badrumsgolvet eller att låta tvååringen springa all världens väg.

4. Sexåringen, som får i uppdrag att kolla sin lillasyster i badrummet, släpper ut er fina men korkade innekatt, som också löper till skogs. Åt andra hålet.

5. När du kommer bärande på en lerig och vrålskrikande tvååring, som dessutom är täckt av myrror eftersom han satt sig i en myrstack i skogen, möts du av en exalterad sexåring som fångat katten och meddelar att "Lillasyster äter kattmat!"

6. Det är rent ut sagt ett skitgöra att torka sandsörja ur duschen och uppspytt torrfoder från badrumsgolvet.

7. Du börjar allvarligt överväga att rucka på dina principer och skaffa en lekhage. Gärna en med meterhöga stålribbor där du kan förvara alla tre barnen. Och katten. *facedesk*
    Förlåt, men jag skrattar ihjäl mig :D
  • Drömmarmamman

Färsking från i morse:

Gör inte: Töm övre korgen i diskmaskinen och tänk att du ska vara effektiv och sätta in smutsdisken som ändå ska vara där.

Varför? Jo smutsdisken kanske droppar lite....mycket, rätt ner på den rena disken i den undre disk-korgen.

Smidiga jag! Som tur var upptäckte jag det, så det gick ju att skölja av, men ack vad onödigt!

• Drömmarmamman
    oxe79 skrev 2011-07-22 15:34:17 följande:
    Gör inte: Glöm sätta på barnet blöja.

Anledning: Sängen blir blöt.
     Särskillt iriterande när sängen var nybytt för att blöjan läckte i morse.
    Låter som min man som lyckades vakna på natten och få för sig att byta blöja, men på något vis kom han inte längre än att dra av sonen blöjan och slänga den vid sin sida av sängen.
    Jag upptäckte det när en stor, varm fläck spred sig över hela täcket där jag låg på morgonen. Jag väckte maken irriterad och undrade var Elias blöja var? Öh, det vet jag inte, svarade han. Men så hittade han blöjan vid sidan av sängen.

Riktigt underhållande:)
  • Drömmarmamman

Gör inte: Kom på tanken att värma tacoskalen i micron på grill-funktion.

Varför? De brinner så fint ett stort snyggt hål i mitten av ALLA tacoskal och du blir utan tacoskal. Lukten ska vi inte prata om....

Min man som gjorde med mina tacoskal. Lagom glad var jag:)

Svar på tråden Prova inte detta hemma!