Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Prova inte detta hemma!

Sömnstörd skrev 2011-07-12 03:20:22 följande:
    Gör inte: Klättra på stegar med morakniv utan slida i handen.
    Resultat: du snubblar och kör in kniven djupt i låret.

Gör inte: Sätt dig i bilen och kör till doktorn.
    Resultat: Det är besvärligt att gasa med en morakniv i låret dessutom blir du idiotförklarad och utskälld av doktorn.

Gör inte: uppmundra doktorn att försöka plocka bort kniven ur låret.
    Resultat: doktorn blir hyggligt rödfärgad även i ansiktet.
    Hahhahaha låter som min granne som klämde av sig fingret, ringer sjukvårdsrådgivningen som tycker hon skall åka akut. men det har hon inte tid med, bullarna måste bli klara i ugnen först, så dom inte bräns.

Mannen från rådgivningen, frågade om hon verkligen hade förlorat en bit av fingret, ja svarar hon den sitter iaf inte kvar där den satt förut. Han frågar om hon vet vart den är, ja förmodligen utanför ytterdörren eftersoom det var den jag slängde igen.. Varpå han lite fint förklarar att hon kanske skulle plocka in den... Hon gör det, han frågar hur den ser ut, som ett bit av ett avhugget finger svarar hon och säger samtidigt skal jag spola av den och ta med den till sjukhuset när jag åker sen eller vad tänkte du? Joo de vore bra om du tog med den. Okej säger min granne och lägger på.

medans bullarna gräddas i ugnen så sköljer hon av fingret och lägger i en burk. Tar sen ut bullarna när dom är klara och tar en taxi till närmsta sjukhus. Fingertoppen går såklart inte att rädda, så den får hon leva utan.

När hon berättade detta en natt för mig så skrattade jag så jag dog. Grannen är finska och bara detta med brytningen när hon berättade gjorde att jag skrattade som en tok. Om man känner min numera fd granne så vet man att hon är skönt knäpp och att detta är liksom så typiskt henne. Nää bollarna måste pli klaraa föst så dom inte på bränner sig

Underbara kvinna!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Sömnstörd skrev 2011-07-12 03:44:19 följande:
    Vad vore världen utan alla knäppskallar.
    Konstig, trist och alldeles för normal. Jag hade varit ännu mer missanpassad helt enkelt
  • HäckHäxan
    Lady T skrev 2011-08-17 18:14:37 följande:
    Gör inte: Lämna brödrosten med sladden i
    Anledning: Din treåring försöker rosta bröd. Utan bröd. Och plastgrejen som du av någon idiotisk anledning lagt PÅ brödrosten smälter.
    Resultat: Slut brödrost, och mycket ledsen treåring som inte alls förstår varför det inte hoppar några mackor ur brödrosten.
    Sötnöt! Fast du bekräftar att jag gör rätt som ställer in brödrosten i skåpet efter varje användning, vågar inte ens tänka på vad min dotter kan få för sig att rosta.
  • HäckHäxan
    Fairybolt skrev 2011-08-18 00:06:57 följande:
    Poppa aldrig popcorn på spisen utan att sätta på locket för att sedan gå iväg för att svara i telefon.

Anledning: du har hela köket fullt med popcorn och en utbränd kastrull.

Få inte sådan panik av att timern ringer mitt i natten att du tror att det är brandlarmet som har slut på batteri och därför tar ett brännbollsrack för att slå ner brandlarmet  för att du inser att du inte når upp trots att du står på en stol. När "brandlarmet" fortfarande tjuter trots att det är trasigt ska du aldrig slå till brandlarmet ytterliggare en gång med brännbollsracket.

Anledning: Du trillar av stolen och slår dig halvt fördärvad och har sedan både ett trasigt brandlarm och ett stort märke i parkettgolvet, samt en blå tå för att du i fallet råkade tappa brännbollsracket på foten. Dessutom är det något som fortfarande piper irriterande högt.
    Jag döööör, urkul! Säkert inte just då med blå tå och allt det där, men fan vad roligt att läsa

Jag trodde helt ärligt att det bara var jag som lyckades med sånt där yber klantigt!
  • HäckHäxan
    Roisin Dubh skrev 2011-08-23 22:21:54 följande:
    Placera inte paketet med Maizena-redning bredvid paktetet med rörsocker i samma skåp.

Anledning: Du förväxlar paketen och ditt morgonte får helt fel smak och konsistens.
    Kräks Jag hade jag vet inte dött lite lätt!
  • HäckHäxan
    Liindatorri skrev 2011-08-26 00:19:07 följande:
    Haha åh vi som har gjort så flera gånger. Jag ska tänka på det i fortsättningen haha :P
    På tal om katter.

Lämna inte dammsugaren på golvet med sladden ute över natten när du har en kattunge på 4 månader hemma.. Resultatet blev en helt slaktad dammsugarkabel, den mäter nu ca 130 cm och har ny stickkontakt OCH varje gång jag skall dammsuga så måste jag koppla i minst en förlängningskabel oftast två!

Lämna inte heller träslevar eller rullen till din deg assistens framme, inte ens om de är diskade och står i ställ iaf inte så länge det bor en glupsk hund i samma hushåll som äter allt och jag menar allt.

På ett år har hunden ätit (läs gjort flis av 11 trägafflar och slevar) samt en rulle och en massa annat. (och jag är tydligen dummare än hunden som inte lär mig!)

Jo lägg inte hopknycklade värmeljus hållare på vardagsrumsbordet när du fyller på med nya ljus, samma glupska hund äter upp dom! Jag var helt livrädd för att hennes mage skulle gå sönder där.
  • HäckHäxan
    TheBobCat skrev 2011-08-26 08:07:36 följande:
    Får hon ingen mat?Drömmer

Måste dom ha det
  • HäckHäxan
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-08-26 12:19:46 följande:
    Om du är stressad på väg hem till svärmor:
    1. låt inte din sambo hålla i ett argt barn samtidigt som hon balanserar 5 kakburkar utomhus och håller i kopplet till en kåt löpande tik.
    2. när du skyndar dig till hjälp med att ta det arga lilla barnet lägg då INTE ifrån dig datorn på bakluckan. Det kan ledat till att den glöms bort och flyger av någonstans längst motorvägen.

3.När ni sedan letat med gummistövlar i dikena i ösregn längst motorvägen resten av dagen och är lagom sura, ring då inte försäkringsbolaget och få reda på av en asgarvande telefonist att drullen inte täcker datorer som åkt av bilen om man inte hittar den. lägg då inte argt på luren med en smäll då för det kan vart mobilen du ringt på och då krossar både den och den fasta telefonen...

4. ring sedan inte runt till alla du känner och be om hjälp med att leta dagen där på. det slutar med att den lokala tidningen kommer dit och du får en egen spalt med överskriften "veckans klant" som numera sitter inramad på jobbet
    Tror bestämt du och Lady T är de som fått mig att skratta mest denna veckan Säkert inget kul när man står mitt i det dock misstänker jag. Men stort tack för att du delar med dig. {#emotions_dlg.flower}
  • HäckHäxan
    Roisin Dubh skrev 2011-08-26 16:19:41 följande:
    Prova aldrig att lämna ett stort paket Oboy framme på bänken om du har en samojed.

Anledning:
    Ditt nystädade kök blir kletigt och luktar choklad. Din kritvita hund blir brun och luktar choklad.
    Nu är min hund svart men mattan på köksgolvet blev aldrig sig själv igen och själv ringde jag jourhavande veterinär i full panik. Men det var ingen fara, för lite kakao i oboy  *phu*
  • HäckHäxan
    Kommandomamman skrev 2011-08-29 13:43:56 följande:
    Få inte för dig att testa viktäktarrecept från 70-talet bara för "skojs skull". Torskblock i ugn tillsammans med enbart strimlad purjolök och en burk konserverade champinjoner blir inte gott.

Vänd dig inte om för att kolla in hunken du nyss mötte. Lyktstolpar är hårda - kvinnor är mjuka. 
    hahahahhaha ATT dom är hårda..... Skrikandes

Vrid inte på huvudet efter hunken heller när du cyklar, för då kör du nästan på en tant med rullator och skäms som faen!
  • HäckHäxan
    MeAngeleyes skrev 2011-09-19 13:11:48 följande:
    GÖR INTE: Ignorera hunden som väcker dig mitt i natten genom att springa uppför och nerför trappan och när den  försöker få upp dig ur sängen ryter du "GÅ OCH LÄGG DIG"!

VARFÖR: Hunden kanske har fått akut diarre och skiter ner HELA sovrumsgolvet OCH vardagsrumsgolvet OCH trappan....

Tro då inte att du får sova nått mer för det kan vara så att man får öppna både altandörr och balkongdörr för att få korsdrag för att få ut stanken och det då är nästan nollgradigt ute! Hunden behöver dessutom rastas ungefär 100 ggr till så nattsömnen kan man glömma!

Ibland funderar man på om Undulater kanske är ett lugnare husdjur...
    hahahahha det där känner jag igen, GÅ och lägg dig! Nu! sen dagen efter är livet helt klart mindre kul. Min ena trasmatta blir aldrig sig själv igen

Vandrande pinnar är jag inne på som surrogat!
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • HäckHäxan

Skaffa ingen rottis och lita inte på att den överhuvudtaget känner något behov av att upplysa dig om att det står snickare utanför dörren och bankar på dörren i minste en kvart.

Nej det är bättre att lita på att din hyresvärd ringa din mobil där du sömndrucket svarar kl 07:15 och hyresvärden säger, är ni inte hemma, snickarna har bankat i en kvart och inte ens hunden har reagerat... *harkel* ehh vi sover, men jag går och öppnar nu...

Hände inget speciellt mer än att snickarna skrattade sig blå åt min "farliga" vakthund som sprider trygghet i hemmet och skämtade i tre dagar om hur en inbrottstjuv bryter sig in, snubblar på den sovande hunden i köket och slår huvudet i bänken och därmed har ju hunden liksom ändå tagit hand om boven. Jag känner mig inte ofta pinsam, men bara grejjen att de står två främmande bilar utanför köksfönstret och två killar som lastar av virke mot husväggen OCH min hund som stensover nedanför fönstret.

Men nu har vi en ny duschhörna och ingen vattenskada i badrummet länge, byracka säger jag bara. Hur lär man en hund med noll vakt instinkt att iaf kanske hojta lite ibland, typ ett skall, nån reaktion, något!!! Skrikandes

Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
Svar på tråden Prova inte detta hemma!