Inlägg från: MrSmith |Visa alla inlägg
  • MrSmith

Prova inte detta hemma!

Gör inte detta hemma:
    Släng in en plåt med korvar i ugnen och börja koka potatis kl 0300 på natten.
    Gjorde detta efter en våt krogrunda.

Orsak. Brandkåren och polisen är inte trevliga när de får väcka en kraftigt berusad
    19 åring som sover i soffan. Samtidigt som lägenheten blir rökfylld.
    Men fick bonuspoäng för att jag stängt dörren till vardagsrummet så jag slapp andas in röken.

Lärdom
    Köp Brandvarnare och alkolås till spisen.
    Har 4 Brandvarnare idag men inte alkolås på spisen

• MrSmith

Inte hemma med klantig.

Vad: Var på Hv övning och kokade vatten i snuskburken. Snuskburken är en burk helt i stål så när den står på brännaren och lågorna slår upp på sidan blir den varm, även handtaget.
    Jag tar då av mig mina NBC gummi handskar så de inte ska smälta när jag ska tag i handtaget.

Orsak: är något så varmt att gummi smälter gör det ont i handen när du greppar. Eftersom man har vapen och massa annat skit på sig tar det ca 1.5 sekund innan man lyckas släppa och ställa sig upp igen. Därefter svimmar man av smärtchoken.
    Samtidigt som jag ramlar hördes ett skott i skogen. Alla tror då att jag spelar skjuten av en prickskytt vilket resulterar i att alla går i skydd och ingen går i närheten av mig. Efter 3-4 min , när blågul ( stridsdomare) frågar våran chef varför alla ligger i skydd under måltids uppehållet. Chefen får snabbt veta att ingen sånt övningsmoment är med i spelet. Nu börjar sjukvårdarna kolla mig. Stort brännsår i handen långt ute i skogen utan tillgång till kallt vatten. Men lite morfin senare mådde jag bättre och kunde få trp ur området. Men några ärr senare har jag lärt mig att stål som är rött är varmt. Skottet som hördes var från från ett annat kompani som övade skyddsvakt.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!