Inlägg från: norrlandsflicka |Visa alla inlägg
  • norrlandsflicka

Prova inte detta hemma!

Sätt inte tvättbensin i en romflaska på diskbänken utan att märka flaskan.
    Någon kan stoppa in flaskan i kylen.
    Sedan när du ber någon blanda en rom och cola så blir det inte roligt..
    Min man blandade drinken ovetande om att det inte var rom i flaskan. Min svärfar fick en helt ny smakupplevelse...

Man ska inte ha plastpåsar på diskbänken och sen sätta en varm långpanna för nära. Plasten smälter och stelnar sedan och sitter stenhårt fast på långpannans undersida. Någon som har tips på hur man kan få bort?

• norrlandsflicka

Gör inte detta hemma: Om ni river stora morötter i matberedaren, tryck inte på allt vad ni kan med mataren om det går trögt att riva.

Anledning: Rivskivan kan böja sig så mycket så den aldrig går använda mer...

• norrlandsflicka

Gör inte: Reagera för långsamt när sonen kissat på pottan och ställer sig upp.
    Anledning: Han ska vara duktig och vill tömma pottan själv vilket leder till att allt kiss ramlar på golvet, över pottan och på hans fötter. Självklart var detta den gång han kissat mycket, annars brukar det bara vara lite i botten.

• norrlandsflicka

Gör inte: Glöm knäppa blöjan klart när du byter på ditt barn mitt i natten.

Varför inte: Ditt barn rör sig så blöjan hamnar på sniskan och det blir kiss överallt.

Jag var så trött här om natten när dottern vakande efter jag bara sovit 2-3 timmar att jag bara knäppte blöjan på en sidan.

• norrlandsflicka

Prova inte detta: Använd matberedaren och sätt sladden över spisen för att det närmaste eluttaget är där.

Varför: Sladden kan råka ramla på den varma plattan och smälta ända in till koppartråden.
    Det var den matberedaren
    Som tur var hade jag dragit ur sladden när den smälte, var väl därför den lyckades ramla på den varma plattan och jag såg såklart inget förrän det var för sent och den hade smällt helt.

• norrlandsflicka
    Themis skrev 2011-10-23 18:44:37 följande:
    Fast sladden borde kunna bytas, har ni ingen liten "fixar alla köksmaskiner-snubbe" där du bor?
    Inte där vi bor.
    Men pratade med pappa nu och han sa att han kunde byta sladden nästa gång vi träffas.
    Får väl klara mig med stavmixern till dess.
    Är ju dotterns mat jag använder matberedaren till mest.
  • norrlandsflicka

När ni håller på skrapar hällen med vass klickskrapa, försök inte rengöra klickskrapan med fingret utan papper emellan.
    Det blir fint jack i fingret, rejält blodbad och gör rätt ont..

Svar på tråden Prova inte detta hemma!