Prova inte detta hemma!
Underbar tråd!
Underbar tråd!
Gör inte detta: häll ut stearinet och vattnet när ljusstöpningen är färdigt, i köksvasken innan det svalnat.
Anledning: det kommer att svalna ganska snart och blir en stenhård propp av stearin.
Gör inte detta: försök i panik lösa proppen med massor av kokande vatten.
Anledning: den försvinner inte, men åker en bit längre ner, och gubben som ska åtgärda får gräva upp en bit av gräsmattan eftersom den hamnar mitt emellan inspektionsluckorna. Det blir också jävligt dyrt.
Veronica: jag har också testat det där med soda streamern. Man kan ju inte lita på vad de skriver på varningstexten bara så där utan motivering!
Röd saft kan fastna på de mest oväntade ställen i ett kök. Och man kan hitta rester av soda streaming explosion oväntat långt efteråt!
Gör inte detta: för glaset till munnen samtidigt som du blir distraherad av något annat.
Anledning: du får rödvin på tröjan och ser väldigt fånig ut när du försöker insistera på att det inte är på grund av fylla eftersom det är första glaset, och ingen kommer ändå att tro dig.
Det är något mindre fånigt när samma sak händer med mineralvatten men fortfarande inget att rekommendera. Fokusera när du ska dricka!
Knävecken och skinkorna! Precis där baddräkten slutar är lätt att missa med solkrämen och då kan man inte sitta på flera dagar sedan.
Ojojoj Swimle! Förlåt att jag skrattar det måste ha gjort superont men... Hahahaha!
Gör inte detta: kombinera en chipsskål, ett glas rödvin och en fyraåring på samma soffbord. Särskilt inte om fyraåringen tidigare under kvällen blivit lovad att få äta chips så mycket han orkar EFTER maten. Och alldeles särskilt inte samtidigt som fyraåringens föräldrar och övriga vuxna i rummet är upptagna av en mycket intressant diskussion.
Orsak: Ett glas rödvin rymmer mer än man tror när det landar på den vita mattan under soffbordet. Chipsen däremot blir inte välta eftersom en fyraåring ibland får ett slags tunnelseende när han fokuserar på chips.