Inlägg från: Lady T |Visa alla inlägg
  • Lady T

Prova inte detta hemma!

Diablo skrev 2011-02-15 11:33:45 följande:
    Prova inte detta hemma: Lämna inte en sax på bordet tillsammans med din fyra åring och din bordercolli!
    Anledning: Bordern ser ut som en väldigt stor och fet japansk nakenhund! När jag gick ut med henne i sommras frågade folk om hon hade någon hudsjukdom! Det var liksom kala partier och sedan öar med tofsar som stack upp! Men dottern var nöjd
    Variant: Lämna inte en sax med sick-sack-mönster på bordet på kvällen om du är svårväckt och har en treåring som är mycket morgonpigg.

Orsak: När du vaknar och det första du ser är din dotters nya vackra frisyr, och det andra är ditt eget långa vackra hår som ligger kvar på kudden fast du själv satt dig upp gör det jääävligt ont i magen tills du har sett dig i spegeln och konstaterat att de värsta skadorna faktiskt GÅR att dölja...
  • Lady T
    Odetta skrev 2011-02-19 14:07:36 följande:
    Åh jisses!!!! Det var länge sdan jag skrattade så mycket...ojojoj....TACK!!!!
    Tack och lov var det inte jag som gjorde misstaget att lämna saxen framme... Det var min mamma...

Hon gjorde dessutom en till miss med samma sax... Nämnda dotter *host* hittade på den en gång till... och en hundralapp... En hundralapp går rätt bra att göra konfetti av....
  • Lady T

Samma treåring som i föregående stories:

Gör inte detta: Lämna ett ljus och en ask tändstickor på köksbordet om du är svårväckt.

Orsak: När din treåriga dotter väl har lyckats få fart på ljuset går hon in och ställer det på sängkanten så att du ska se det när du vaknar. Sedan går dottern ut ur rummet och sätter sig vid bordet och pysslar med annat.

Det är varmt och en mycket skrämmande upplevelse att vakna av att täcket brinner medan du fortfarande ligger under det.

• Lady T
    versan skrev 2011-02-22 17:06:42 följande:
    hahahahaha.... Kunde hon tejpa ihop den igen så hon fick handla för den.
    Stackars din mamma.
    Jodå, det gick att tejpa ihop den, men hon fick växla in den på banken mot en ny, för hon fick inte handla för den på affären :p
    versan skrev 2011-02-22 17:08:29 följande:
    Nääää men fasen jag hade dött av skräck. Tyst  Shit vad du kostade dina föräldrar i pengar. Guld i mun
    Vad jag kostade i pengar är nog inget mot vad jag kostade i gråa hår... Tur att morsan är blond så det inte syns så mycket :p
  • Lady T
    Mamma till S skrev 2011-02-24 23:52:59 följande:
    Gör inte detta: borsta tänderna på fyllan

Varför? Det smakar inte gott när du råka tagit tvål ist för tandkräm ....
    Idomin/Inotyol är tydligen också två riktiga höjdare... Dem har jag dock aldrig testat själv :p
  • Lady T
    Blitz skrev 2011-03-01 00:24:18 följande:
    Nej fy va jävla äckligt.. Kräks

Men funkar de verkligen emot flugorna?
    Jodå, mot flugorna funkar det... Och tydligen är det rätt bra som kräkmedel också :p
  • Lady T

Gör inte:

Stressa i trappen när du är gravid och har problem med balansen.

Orsak:

Det gör väldigt ont att rasa nerför de tio sista trappstegen... Allt du kan tänka på är att du måste skydda magen, vilket kan innebära att resten av kroppen blir rätt mörbultad. När sedan grannen sliter upp dörren för att kolla vad som händer och i panik börjar vråla efter din sambo som redan gått ut att hans fru ramlat i trappen (utan att på något sätt tala om att allt gått bra), kommer din sambo rusande i full fart med panik i blicken, och du får trots smärta och egen oro lugna ner din sambo som sedan i sin tur får försöka lugna ner den vettskrämda grannen....

• Lady T

Gör inte: Lämna brödrosten med sladden i
    Anledning: Din treåring försöker rosta bröd. Utan bröd. Och plastgrejen som du av någon idiotisk anledning lagt PÅ brödrosten smälter.
    Resultat: Slut brödrost, och mycket ledsen treåring som inte alls förstår varför det inte hoppar några mackor ur brödrosten.

• Lady T
    johlinn skrev 2011-08-17 20:46:37 följande:
    Lady T Naw vad sött Klart logiskt på treåringars vis, tryck där som mamma gör så blir det rostbröd!
    Precis =)
  • Lady T

Gör inte:
    Flytta vardagsrumsbordets marmorskiva (70 kilo) på egen hand när du är ensam hemma med barnen.

Orsak:
    Du halkar med handen när skivan är en dm från golvet och tappar den förb*nnade skivan på stortån

Resultat:
    Din kompis som du pratar i telefonen med får lära sig många nya ord, din granne tittar förskräckt på din blodiga fot när du lyckas ta dig dit för att be om hjälp att ta hand om barnen tills din sambo kommer hem, din sambo slår hastighetsrekord på väg hem från jobbet och du får en jävligt långtråkig kväll på akuten, där till slut en läkare konstaterar att röntgenbilden "ser ännu roligare ut från sidan, för där syns alla frakturerna" och packar in halva din fot i en gipsskena. Den följande veckan får sambon vabba eftersom du inte kan gå utan krycka.

Gör inte 2 (hör ihop med ovanstående händelse)
    Påstå att du klarar dig själv efter att ha fått vila upp din trasiga fot i en vecka.

Orsak:
    Det gör du inte

Resultat:
    Du blir tvungen att lösa dagishämtningen av det äldsta barnet. Eftersom du inte kan gå ordentligt får du sitta på rumpan och hasa dig nedför två trappor, trassla ner den yngste i vagnen, och sen försöka balansera kryckorna som du i alla fall inte kommer kunna använda på vagnen. När du efter 25 minuters halkande promenad kommer fram till förskolan som normalt ligger 3 minuters promenadväg hemifrån tittar personalen konstigt på dig, sedan tittar de på varandra, och så tittar de på dig igen, varpå en konstaterar att "jag följer er hem, jag".

Fördel med ovanstående historia:
    Jag slapp i alla fall bära tungt under vår flytt två veckor efter olyckan :p

• Lady T
    HäxanSurtant skrev 2011-08-23 22:23:57 följande:
    Sötnöt! Fast du bekräftar att jag gör rätt som ställer in brödrosten i skåpet efter varje användning, vågar inte ens tänka på vad min dotter kan få för sig att rosta.
    Det brukade jag också göra. Tyvärr inte denna gång :p
  • Lady T
    Black roses skrev 2011-08-24 10:23:12 följande:
    Oj.. Herre.. Min... J****L.... Bjod pa ett gott skratt, tror det ar tradens basta hitintills..
    Jo, det är rätt roligt nu i efterhand :p
  • Lady T
    Agent Fluff skrev 2011-09-19 17:47:38 följande:
    Don't try this at home: Smäll igen  klädkammaredörren utan att ta bort foten först...

Why? -För det kan resultera i att dörren studsar tillbaka på foten och rakt på örat och kinden som sedan får en icke klädsam svart/blå färg som sitter i lääänge...
    Och om man har en partner får man sedan genomlida veckor av bekymrade blickar och halvgenomskinliga frågor som rör alla blåmärken man någonsin dragit på sig genom åren...

I och för sig mycket omtänksamt, men det känns lite jobbigt efter ett tag :p
Svar på tråden Prova inte detta hemma!